کد مطلب: 5060
  تاریخ انتشار:  1398/07/04 - 14:42


دود آتش‌سوزی در آسمان روآن فرانسه؛ شهروندان از ترس خفگی در خانه ماندند

دود سیاهی که بعد از وقوع آتش سوزی از یک کارخانه شیمیایی آسمان شهر روئن در شمال فرانسه را فرا گرفت سبب تعطیلی مدارس شده است.

دود سیاهی که بعد از وقوع آتش سوزی از یک کارخانه شیمیایی آسمان شهر روئن در شمال فرانسه را فرا گرفت سبب تعطیلی مدارس شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، همچنین مقام‌های محلی از ساکنان ۱۲ شهر و روستا که محل سکونتشان به این کارخانه نزدیک است خواستند فعلا در خانه بمانند تا دچار مسومیت یا خفگی ناشی از دود نشوند.


این کارخانه که تولید کننده روغن‌های صنعتی و فرآورده‌های سوختی است بامداد پنجشنبه ۴ مهر(۲۶ سپتامبر) دچار حریق شد. برای مهار آتش ۲۰۰ آتش‍‌نشان و ۶۰ ماشین آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

برآوردهای اولیه نشان می‌دهد زمان شروع آتش‌سوزی حدود ۲:۴۰ صبح بوده اما آژیرهای هشداردهنده ساعت ۷:۳۰ صبح به صدا درآمدند. هنوز آماری از تلفات احتمالی این حادثه منتشر نشده است.

کریستف کاستنر، وزیر کشور فرانسه در مصاحبه با رادیو فرانسه گفت: «نباید از این وضعیت وحشت کنیم، اما باید بسیار مراقب باشیم. تاکنون نشانه‌ای مبنی بر این که این دود برای افراد خطرناک است به دست نیامده.»

با این حال برخی رسانه های محلی از خطر آلوده شدن رود سن که در این منطقه جاری است خبر داده‌اند. کارخانه‌ای که طعمه حریق شد در حاشیه رودخانه سن قرار دارد و متعلق به شرکت چند ملیتی آمریکایی لوبریزول است.

شهر روآن که در حدود ۱۱۰ هزار نفر جمعیت دارد در شمال فرانسه واقع شده و مرکز ناحیه نرماندی است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان