کد مطلب: 5047
  تاریخ انتشار:  1398/07/03 - 17:26


کشاورزان از آتش زدن باقی‌مانده محصولات زراعی خودداری کنند

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود، از مهار آتش در اراضی روستای بلوبین و قزلجه این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود، از مهار آتش در اراضی روستای بلوبین و قزلجه این شهرستان خبر داد و گفت: کشاورزان از آتش زدن باقی‌مانده محصولات زراعی، جدا خودداری کنند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، مجید محمدی با اشاره به اینکه آتش در مراتع و زمین‌های زراعی روستاهای بلوبین و قزلجه پس از چهار ساعت تلاش، کنترل و خاموش شد، افزود: 12 هکتار در این حادثه دچار حریق شد.

وی علت این آتش‌سوزی را سرایت آتش از زمین‌های کشاورزی به مراتع اعلام کرد و ادامه داد: سهل‌انگاری و ناآگاهی برخی از افراد هر ساله موجب خاکستر شدن تعداد وسیعی از زمین‌های ملی می‌شود.

محمدی تاکید کرد: آتش زدن باقی‌مانده محصولات کشاورزی باور اشتباهی است که برای غنی‌سازی و حاصل‌خیزی زمین‌های زراعی بین کشاورزان رایج شده است و این مورد یکی از عوامل آتش‌سوزی در سطح وسیعی از مراتع و زمین‌های کشاورزی به‌شمار می‌رود.

وی افزود: این در حالی است که آتش زدن زمین‌های زراعی نه تنها خاک را مرغوب و حاصل‌خیز نمی‌کند، بلکه موجب از بین رفتن مواد آلی خاک نیز می‌شود، به طوری که دیگر نمی‌توان از این اراضی در امورات کشاورزی بهره جست.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود در ادامه خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در هنگام مشاهده هرگونه آتش‌سوزی و تخلف در اراضی ملی از طریق سامانه 1504 مراتب را به نیروهای یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری گزارش دهند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب