کد مطلب: 4871
  تاریخ انتشار:  1398/06/16 - 13:01


جاذبه های دیدنی بندر عباس

یکی از زیبا ترین مکان های تفریحی بندر عباس چشمه آب گرم گنو است که در دل کوه گنو قرار گرفته است.
download بندر عباس

معمولا بیشتر افراد ترجیح می دهند که برای رفتن به بندر عباس از هواپیما استفاده کنند تا طولانی بودن مسیر آن ها را خسته نکند. بلیط هواپیما بندرعباس یکی از پرفروش ترین بلیط ها است از این رو بهتر است حتما چندین روز قبل از سفر برای رزرو نمودن آن اقدام کنید.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بندرعباس یکی از شهرهای بسیار زیبا و جذاب است که با آثار تاریخی و جاذبه های منحصر به فرد در فصل زمستان می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای مسافرت باشد. دیدن بندر عباس خالی از لطف نیست و ترکیب دریا، مناظر زیبا و آثار تاریخی در کنار یکدیگر قطعا می تواند نظر هر بینده ای را به خود جلب کند، از این رو اگر تا به حال به جنوب کشور و به ویژه بندرعباس سفر نکرده اید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما آن را در برنامه سفرهای خود قرار دهید تا سفری متفاوت و لذت بخش را تجربه کنید.

بهترین روش سفر به بندرعباس

معمولا بیشتر افراد ترجیح می دهند که برای رفتن به بندر عباس از هواپیما استفاده کنند تا طولانی بودن مسیر آن ها را خسته نکند. بلیط هواپیما بندرعباس یکی از پرفروش ترین بلیط ها است از این رو بهتر است حتما چندین روز قبل از سفر برای رزرو نمودن آن اقدام کنید.

البته افرادی که محل سکونت آن ها در نزدیکی یا همسایگی بندر عباس است می توانند از اتوبوس یا خودرو شخصی نیز استفاده کنند و با صرف هزینه کمتری به مقصد مورد نظر خود برسند. بهترین فصل برای سفر به بندر عباس فصل زمستان است که دارای آب و هوای مناسبی می باشد اما در سایر فصول سال به جهت آب و هوای گرم بندر عباس رفتن به  آنجا به قصد مسافرت نمی تواند چندان لذت بخش باشد.

همچنین توجه داشته باشید شما می توانید به منظور کاهش هزینه های خود از بلیط های هواپیما چارتر استفاده نمایید که نسبت به بلیط های سیستمی ارزان تر هستند و در صورتی که بتوانید بلیط چارتر ارزان قیمتی تهیه کنید علاوه بر اینکه سفر راحتی خواهید داشت در هزینه های سفر نیز توانسته اید صرفه جویی کنید.

به منظور خرید بلیط هواپیما بندر عباس می توانید به صورت حضوری به آژانس های هواپیمایی مراجعه کرده یا به صورت آنلاین از وب سایت مستر بلیط برای خرید و رزرو بلیط اقدام کنید.

اماکن و آثار تاریخی جذاب بندرعباس

این اثر تاریخی که به پرستشگاه بت گوران نیز شهرت دارد در خیابان امام خمینی شهر بندرعباس واقع شده است. این معبد توسط تاجران هندی در سال 1210 قمری ساخته شد. ساختار و معماری این بنا کاملا مطابق با معبد های هندی می باشد. معبد هندوها در واقعی نشانی از قدمت شهر بندر عباس است.

یکی از زیبا ترین مکان های تفریحی بندر عباس چشمه آب گرم گنو است که در دل کوه گنو قرار گرفته است. این کوه در شمال شرقی شهر بندر عباس واقع شده است. بندرعباس دارای آب و هوای گرم و شرجی است اما بر خلاف آن در اطراف چشمه آب گرم گنو آب و هوا بسیار معتدل است زیرا چشمه در ارتفاعات بالایی قرار دارد، از این رو یکی مناطق مورد نظر گردشگران و مسافران می باشد.

این حمام باستانی در محله اوزی ها واقع شده است و بسیار زیبا است. حمام گله داری در دوران قاجاریه احداث شد و از اموال وقفی تجارتخانه  حاج شیخ احمد گله داری است. یکی از عوامل جذابیت و منحصر به فرد بودن این حمام مصالحی است که در ساخت آن به کار رفته شده است که از این مصالح می توان به سنگ های اسفنجی، سنگ های دریایی، گچ بری های دستی و غیره اشاره نمود. مهم ترین ویژگی این سنگ ها جذب رطوب محیط به میزان بالا می باشد.

قدمت این عمارت به دوران صفویه بر می گردد و سال های زیادی به عنوان گمرک بندر عباس استفاده میشد و تجارت های بسیاری از طریق آن با کشورهای همسایه صورت گرفت. عمارت کلاه فرنگی بر اساس معماری اروپایی که در زمان صفویان در ایران رواج پیدا کرده بود ساخته شده است و دارای 16 برج و 3 دروازه  است.

قدمت این مجموعه آب انبار به دوران صفویه باز می گردد و در گذشته ها به منظور تامین آب آشامیدنی استفاده میشده است. برکه های باران چهار دهانه داشت که مردم می توانستند از آن آب برداشت نمایند. بر روی این آب انبار گنبدهای متمایز و زیبایی وجود داشت که بسیار چشم نواز بود. این بنا امروزه تغیر کاربری یافته است و به موزه آب و آمفی تئاتر تبدیل شده است. مجموعه برکه های باران در خیابان 22 بهمن شهر بندر عباس واقع شده است.

این غار نمکی در فاصله 80 کیلومتری از شهر بندر عباس قرار داد. سنگ های این غار به سبب نمکی بودن ناپایدار هستند و باید با احتیاط از این غار دیدن نمود. غار خرسین 178 متر طول دارد و دارای چندین تالار و راهرو منحصر به فرد است.

قدمت این مسجد تاریخی به قرن دوازدم هجری قمری بر می گردد و جز آثار ملی ایران محسوب می شود. این مسجد از دو شبستان زیبا همراه با ستون ها و گچ بری های منحصر به فرد تشکیل شده است و در بلوار طالقانی شهر بندر عباس واقع شده است.

این موزه یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین موزه های مردم شناسی ایران است که دارای بخش های مختلفی است مانند بازار سنتی، بخش صیادی و آزاد سازی هرمزگان در جریان جنگ با پرتغال. در این موزه می توان آثار مختلفی را مشاهده نمود که نشان از دوره های تاریخی و اسلامی هرمزگان است. از دیگر قسمت های موزه خلیج فارس می توان به نگارخانه، کتابخانه و نمایشگاه ویژه ای که در موزه وجود دارد اشاره نمود.

گنبد سرخ در روستایی به همین نام در 60 کیلومتری شمال شرق بندر عباس واقع شده است و قدمت آن به اواسط دوره اسلامی باز می گردد. گنبد سرخ چهار در ورودی به همراه دیوارهای بسیار بلند دارد.

اسکله قدیمی بندر عباس در سال 1318 ساخته شد و از قدیمی ترین اسکله های ایران محسوب می شود به همین دلیل نظر مسافران زیادی را به خود جلب کرده است و مجهز به تاسیسات و امکانات فراوانی است. این اسکله 185 متر طول دارد و عرض آن حدود 4 متر است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار گردشگری و میراث