کد مطلب: 4565
  تاریخ انتشار:  1398/04/01 - 13:33


کشتار صدها کرکس ظرف یک هفته در بوتسوانا

مقامات "بوتسوانا" از تلف شدن بیش از ۵۰۰ کرکسِ به شدت در معرض خطر به دلیل مسمومیت خبر دادند.
download کرکسِ

مقامات "بوتسوانا" از تلف شدن بیش از ۵۰۰ کرکسِ به شدت در معرض خطر به دلیل مسمومیت خبر دادند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، لاشه ۵۳۷ کرکس و دو عقاب خاکی در شمال شرقی بوتسوانا کشف شده است، هر چند زمان تلف شدن این پرندگان مشخص نیست.

دولت بوتسوانا به شکارچیان غیرقانونی مظنون است که سه فیل را کشته و برای جلوگیری از جلب توجه، لاشه‌های آن‌ها را سم‌اندود کرده بودند.

فعالان محیط زیست این حادثه را یکی از بزرگ‌ترین کشتارهای ثبت شده از گونه‌های در معرض خطر نامیده‌اند.

دولت این کشور اعلام کرده که مسمومیت‌های دسته‌جمعی برای محیط زیست بسیار خطرناک و مضر بوده و از مردم خواسته تا دست از چنین اقدامات غیرقانونی بردارند.

از این ناحیه نمونه‌برداری شده تا برای تجزیه‌ و تحلیل‌های بیشتر به آزمایشگاه فرستاده شود.

حلقه کرکس‌ها به دور لاشه حیوانات از چند کیلومتری قابل مشاهده است، از همین رو اغلب شکارچیان برای جلوگیری از ردیابی فعالیت‌هایشان توسط دولت آن‌ها را مسموم می‌کنند.

اکثر پرندگان تلف شده، کرکس‌های پشت‌سفید آفریقایی بوده‌اند که توسط  اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت جزو گونه‌های "به شدت در معرض خطر"  اعلام شده‌اند. هم‌چنین ۱۷ کرکس سرسفید و ۲۸ کرکس کلاه‌پوش در میان این پرندگان تلف شده بوده‌اند که هر دوی آن‌ها نیز از گونه‌های "به شدت در معرض خطر" هستند.

این کشتار در طول فصل معمول تولید مثل پرندگان رخ داده است. این بدان معناست که ممکن است جوجه‌های این پرندگان نیز تحت تاثیرِ این کشتار قرار گرفته باشند.

بنا بر گزارش بی‌بی‌سی، کارشناسان محیط زیست با توجه به سرعت پایین زادآوری و طولانی بودن دوره بلوغ کرکس‌ها، کشتار ۶۰۰ قطعه پرنده در یک هفته را اتفاقی به دور از درک و فهم دانسته‌اند، چرا که این گونه‌ها نمی‌توانند این میزان از تلفات را به زودی جبران کنند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان