کد مطلب: 4472
  تاریخ انتشار:  1398/01/20 - 17:40


مشاهده گونه کمیاب نرمتنان در خلیج نای‌بند

نوعی صدف بادبزنی از گونه کمیاب نرم تنان در پارک ملی دریایی نای‌بند این استان مشاهده شد.

کارشناس موزه و ژنتیک اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: نوعی صدف بادبزنی از گونه کمیاب نرم تنان در پارک ملی دریایی نای‌بند این استان مشاهده شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،حسین جعفری اظهار کرد: واحد موزه و ژنتیک اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در جهت افزایش تنوع زیستی موزه ی تاریخ طبیعی و حیات وحش اقدام به نمونه برداری و اضافه نمودن به تنوع گونه های جانوری و گیاهی می نماید.

وی تصریح کرد: به همین منظور پارک ملی دریایی نای‌بند به عنوان اولین پارک ملی دریایی ایران که دارای تنوع غنی از گونه های جانوری و گیاهی می باشد مورد پایش میدانی قرار گرفت.

کارشناس موزه و ژنتیک اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تاکید کرد: در پایش فوق گونه صدف بادبزنی با نام علمی Pinna muricata مورد شناسایی قرار گرفت.

جعفری با اشاره به مشخصات گونه یاد شده بیان کرد: این نوع صدف بادبزنی 181 میلی متر طول داشته و گونه کمیابی از نرم تنان می باشد. یک نمونه از صدف به جای مانده از گونه فوق در موزه تاریخ طبیعی و حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار گرفت.

طبق گزارشات منتشر شده (اطلس نرمتنان ایران) پراکنش این گونه در استان بوشهر، منطقه نای‌بند است و این گونه نیز در سواحل روستای بنود مشاهده شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان