کد مطلب: 432
  تاریخ انتشار:  1392/05/23 - 23:46


مهمترین برنامه رییس جدید سازمان محیط زیست از نظر شما چیست؟

این بار شما بگویید مهمترین برنامه رییس جدید سازمان محیط زیست باید چه باشد؟

این روزها با پایان یافتن دولت دهم و آغاز فعالیت دولت یازدهم همه به دنبال این هستند که رییس بعدی سازمان محیط زیست کیست.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، اما آنچه از این امر مهمتر است برنامه های رییس جدید سازمان محیط زیست است. برنامه هایی که می تواند امید بخش محیط زیستی پاک و به دور از تنش باشد.

این بار تصمیم گرفتیم نظرات شما مخاطبان را در خصوص اهم برنامه های ریاست سازمان محیط زیست جوبا شویم.

مخاطبان محترم می توانند نظر خود را در خصوص مهمترین و اصلی ترین برنامه کاری ریاست جدید سازمان محیط زیست در دولت یازدهم در نظرات این خبر درج کنند.

نظرات مخاطبان پس از انتشار برابر هماهنگی صورت گرفته جهت راهبری هرچه بهتر محیط زیست کشور در اختیار سکاندار جدید سازمان حفاظت محیط زیست قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

نظرات (2)
 1- اصلاح رویکرد مدیریت محیط زیست :
رویکرد مدیرییت جاری سازمان در هر دو بخش محیط طبیعی و انسانی ، رویکردی کهنه ، از رده خارج و مبتنی بر شیوه های سنتی مدیریت محیط زیست و عمدتا رویکرد های مدیریتی مربوط به دهه 70 میلادی باقی مانده است. این رویکرد مبتنی بر صدور فرامین و دستورات زیست محیطی اجباری ، غیر منعطف ، از بالا به پایین ، کنترلی و ابزار های اجرایی آن شامل اخذ جریمه ، ایجاد حصار و سیم خاردار در اطراف مناطق تحت مدیریت ، دوئل بین محیط بان و شکارچی و مواردی مشابه اینهاست.این رویکرد باید جای خود را به رویکرد نوین که مبتنی بر مشارکت ، یادگیری دو طرفه ، استفاده از ابزار های انگیزش اقتصادی ، بهره برداری پایدار از منابع محیط زیستی و دخیل نمودن همه ذینفعان در حفاظت محیط زیست است بدهد.
2- تقویت بنیه مدیریتی سازمان :
واقعیت روشن این است که سازمان از یک نظام پویای تربیت مدیران و کارشناسان کارامد و شایسته برخوردار نیست.بدون این مهم نمیتوان رویکرد جدید مدیریتی را در بخش محیط زیست اجرا نمود.
شناسه: 909
اردوان زرندیان
27 مرداد 1392 ساعت 05:32
0
3
 یک پیشنهاد
کشاورزان به شهر رفت و آمد می کنند و نوشته های پشت خودرو ها را می بینند.
برای از میان بردن آلودگی هوا که از دود کولوش سوزی کشاورزان پدید آمده است پیشنهاد می کنم سازمان محیط زیست و سازمان تاکسیرانی فرهنگ سازی کنند و با هماهنگی با نهاد های انتظامی، نوشته های آگاه کننده و هشدار دهنده ای در اندازه ی کاغذA5 در پشت شیشه ی تاکسی های رشت و شهر های دیگر استان گیلان و حتی مازندران چسبانده شود با نوشته هایی مانند:
" کشاورزان گرامی! ما در خانه بیمار داریم. دود کولوش سوزی شما حال او را بدتر می کند "
" برنجکاران زحمتکش! ما دوستتان داریم ولی دود کولش سوزی شما دارد ما را خفه می کند"
" کشاورزان با فرهنگ گیلانی! ما پول می دهیم و از دسترنج شما بهره می گیریم ولی دود کولوش سوزی شما ما را رنج می دهد و شما پول دارو و درمان ما را نمی دهید"
کشاورزان گرامی! آیا می دانید دود کولوش سوزی شما شاید سبب مرگ بیمار قلبی یا آسمی شود؟ "
" کشاورزان بافرهنگ! همه ی گردشگران برای هوای خوب گیلان به استان ما می آیند، دود کولوش سوزی شما آنان را از گیلان گریزان و به گیلانیان بدبین می کند "
شناسه: 912
محمد نوروزی
8 شهریور 1392 ساعت 12:38
0
0
ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار نگاه