کد مطلب: 386
  تاریخ انتشار:  1392/04/19 - 16:53


کشف جنگل 50 هزار ساله در اعماق آب‌های خلیج مکزیک

جنگل بسیار کهنی در اعماق آب‌های سواحل آلاباما کشف شد.

 

غواصان حین کندوکاو در زیر آب‌های خلیج مکزیک یک جنگل بسیار کهن را در اعماق این آب‌ها در سواحل آلاباما کشف کردند.

به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، این جنگل درختان سرو (Bald Cypress)‌ بیش از 50 هزار سال زیر رسوب‌های اقیانوس و در یک محیط عاری از اکسیژن مدفون بوده اما به دنبال طوفان «کاترینا» در سال 2005 میلادی از دل رسوب‌ها خارج شده است.

«بن رینس»، مدیر مرکز غیرانتفاعی «تحقیقات خلیجی Weeks Bay» که یکی از نخستین غواصان کاشف این جنگل زیردریایی است، می‌گوید: این جنگل، پوشیده از درختان سالم است و وقتی آنها را برش می‌زنیم هنوز بوی شیره تازه درخت سرو از آنها به مشام می‌رسد.

رینس در مورد داستان کشف این جنگل زیردریایی می‌گوید: روزی با یکی از دوستانم که یک سال پس از طوفان کاترینا یک مرکز فروش تجهیزات غواصی راه انداخته بود، صحبت می‌کردم و وی سربسته به من گفت که یک ماهیگیر محلی، مکانی را مملو از ماهیان و حیات‌وحشی پنهان در زیر آب در اعماق خلیج مکزیک یافته است. این ماهیگیر گفته که پس از غواصی در این ناحیه، جنگلی مملو از درختان سرو را در اعماق آب پیدا کرده است.

رینس در این رابطه می‌گوید: به دلیل اینکه اغلب غواصان در نواحی مانند کشتی‌های غرق شده و مکان‌های دیگر غواصی می‌کنند، این فروشنده سال‌ها از افشای این مکان خودداری کرده بود.

به نقل از لایوساینس، در نهایت صاحب این فروشگاه در سال 2012 میلادی محل این جنگل زیردریایی را به عنوان یک راز به رینس بازگو می‌کند.

رینس سپس شخصا به غواصی در این ناحیه پرداخته و این جنگل سرو بکر را در زیر آب کشف می‌کند. این جنگل تبدیل به یک تپه دریایی مصنوعی شده بود که ماهیان، خرچنگ‌ها و شقایق‌های دریایی در آن سکنی گزیده بودند.

انتهای پیام
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی