کد مطلب: 374
  تاریخ انتشار:  1392/04/12 - 15:58


معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد :

آغاز فاز دوم اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی

فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیکی تالاب انزلی اجرا می شود
download 20130703162054-محمديزاده1.jpg

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیکی تالاب انزلی اجرا می شود ، گفت: این پروژه 24 ماهه مبتنی بر اصول مدیریت اکولوژیک یکپارچه در تالاب انزلی است که با رایزنی های انجام شده با طرف ژاپنی، کلیات پروژه به تصویب رسیده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست  ، رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به پایان فاز اول پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی، گفت: ارزیابی ها نشان می دهد، روند اجرای این پروژه موفقیت آمیز بوده و همکاری دوجانبه با آژانس همکاری بین المللی جایکا ادامه می یابد.


محمدی زاده افزود: مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی مشارکت جوامع محلی و سایر گروه های ذینفع که امور معیشتی خود را از این تالاب تامین می کنند و در همجواری آن فعالیت های مختلف کشاورزی ، پرنده و آبزی پروری دارند؛ مخاطب قرار گرفته اند.


رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در برنامه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی مشارکت بومیان منطقه در ارتقا و ترویج طبیعت گردی و بهره مندی از زیبایی های محیط زیست طبیعی این تالاب مدنظر قرار گرفته است.


به گفته محمدی زاده ، در تدوین این طرح مدیریتی از تجارب تالابهای مشابه بین المللی که در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده اند، در قالب خواهر خواندگی و همکاری بین بخشی خصوصی، عمومی و دولتی بهره گرفته شده است.


گفتنی است ، فاز اول پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی در سال 1389احیا و در مردادماه سال گذشته به اتمام رسید و در نظر است فاز دوم آن نیز در نیمه دوم سالجاری عملیاتی گردد.

انتهای پیام

برچسب ها: 
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی