کد مطلب: 3277
  تاریخ انتشار:  1397/08/16 - 21:53


بررسی طرح اردوهای جهادی مدیریت پسماند روستایی

طرح اردوهای جهادی برای مدیریت پسماندهای روستایی نیز در جلسه کارگروه به رای گذاشته می‌شود.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن بیان اینکه اعضای کارگروه مدیریت پسماند تهران از مرکز دفن پسماندها در آرادکوه بازدید می‌کنند، گفت: طرح اردوهای جهادی برای مدیریت پسماندهای روستایی نیز در جلسه کارگروه به رای گذاشته می‌شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، محمدحسین بازگیر در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه اعضای کارگروه مدیریت پسماند شهر تهران شامل فرمانداری، اداره محیط زیست، شهرداری تهران، وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نماینده مرجع قضایی و... هفته آینده از مرکز دفن پسماندهای عادی شهر تهران در آراد کوه بازدید می‌کنند، اظهار کرد: در این بازدید آخرین اقدامات در حوزه مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا بررسی می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: در این بازدید کارگروه مدیریت پسماند گزارشی از اقدامات شهرداری در حوزه مدیریت پسماند و وضعیت مرکز دفن زباله در آراد کوه تهیه می‌کنند تا بتوانند نقاط ضعف آن را به شهرداری تهران گزارش و در جهت رفع آن‌ها تلاش کنند.

به گفته وی در این بازدید مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران نیز گزارشی از مدیریت پسماندهای پزشکی در آراد کوه ارائه می‌دهند و آخرین اقدامات انجام شده در راستای بهبود مدیریت پسماندهای عفونی بررسی می‌شود.

بازگیر با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی دانشگاه الزهرا (س) طرحی برای آموزش مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا در روستاهای تهران دارد، تصریح کرد: برای اجرای این طرح، گروهی از دانشجویان آشنا به مباحث مدیریت پسماند برای آموزش روستاییان به روستاهای شهرستان تهران اعزام می‌شوند تا مشکلات نبود مدیریت پسماند در این مکان‌ها به حداقل برسد.

وی در پایان اظهار کرد: در پایان جلسه  کارگروه مدیریت پسماند - که هفته آینده برگزار می‌شود -  قرار است که یکی از گروه‌های خودروسازی گزارشی از وضعیت مدیریت پسماند در مجموعه مرکزی خود و واحدهای وابسته ارائه دهد تا چگونگی مدیریت پسماند در این کارخانه نیز مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری