کد مطلب: 3228
  تاریخ انتشار:  1397/07/22 - 18:39


شیرابه‌های حلقه‌دره کرج هر ثانیه 4 لیتر اضافه می‌شود

امکان نفوذ شیرابه زباله‌های دفن شده در مرکز حلقه دره به آب‌های زیر زمینی وجود ندارد.
download شیرابه‌های حلقه‌دره کرج

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: امکان نفوذ شیرابه زباله‌های دفن شده در مرکز حلقه دره به آب‌های زیر زمینی وجود ندارد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، اصغر نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا  اظهار کرد: طی سال‌های اخیر شیرابه‌های تولیدی از پسماندهای تر به یکی از دغدغه‌های دوستداران محیط زیست تبدیل شده است.

وی ادامه داد: نفوذ این شیرابه‌ها به لایه‌های عمقی زمین و ورود آنها به منابع آب‌های زیرزمینی خطری جدی برای سلامت انسان‌ها محسوب می‌شود.

وی توضیح داد: در مرکز دفن زباله حلقه دره هر ثانیه 4 لیتر شیرابه به شیرابه‌های قبلی اضافه می‌شود.

این مسئول بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، پیش بینی می‌شود در حال حاضر 100 هزار مترمکعب ( 100 میلیون لیتر )شیرابه در مرکز دفن زباله حلقه دره وجود داشته باشد.

نصیری با اشاره به اینکه این شیرابه‌ها به منابع آب‌های زیرزمینی نفوذ نکرده‌اند، ادامه داد: آزمایشات انجام شده نشان می‌دهد جنس و بافت خاک در منطقه حلقه دره نفوذ ناپذیر است و همین باعث شده شیرابه‌ها به منابع آب‌های زیرزمینی نفوذ نکنند. یکی از راه‌های خلاصی از شیرابه‌ها تبخیر با نور خورشید است و خوشبختانه تابستان امسال بخش زیادی از این شیرابه‌ها در معرض نور خورشید تبخیر شده است.

وی اظهار کرد: تنها ایراد تبخیر شیرابه‌ها از طریق نور خورشید بوی نامطبوعی است که در فرایند تبخیر در فضا متساعد می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در حال رایزنی برای تولید مصالح ساختمانی از شیرابه‌ها هستیم، گفت: چند شرکت در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند که در حال بررسی صلاحیت آنها و استانداردهای محصولات نهایی آنها هستیم. این شرکت‌ها امکان تولید مصالح ساختمانی از جمله جدول، سنگ فرش و ... را دارند و اگر این بررسی‌ها به توافق و قرارداد ختم شود بخشی از نیاز شهر در این خصوص تأمین می‌شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی