کد مطلب: 3190
  تاریخ انتشار:  1397/07/02 - 12:19


درختان کهنسال کرج ستاره دار می‌شوند

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: تعداد درختان کهنسال شهر به هزار اصله نمی‌رسد.
download درختان کهنسال

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: تعداد درختان کهنسال شهر به هزار اصله نمی‌رسد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،  پیمان بضاعتی پور اظهار کرد: تعداد تمام درختانی که در معابر، جنگل‌ها، پارک‌ها و ...    شهر وجود دارند در شناسنامه فضای سبز آن عرصه مشخص است؛ به عنوان مثال اطلاعات کاملی از این‌که چند درخت و از چه گونه‌هایی در پارک‌های کرج وجود دارد، در سیستم سازمان به ثبت رسیده است.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و 182 هزار اصله درخت در عرصه‌های سبز کرج وجود دارد که به دنبال افزایش سال به سالِ این تعداد هستیم.

وی با اشاره به تعداد درختان کهنسال کرج بیان کرد: از آنجایی‌که این درختان جزو میراث معنوی و طبیعی شهر به شمار می‌آیند به دنبال شناسنامه‌دار کردن و پلاک کوبی آنها هستیم. بدون شک با شناسنامه دار شدن این درختان نحوه حفاظت و نگهداری از آنها با کیفیت بیشتری انجام می‌شود.

وی یادآور شد: اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن درختان کهنسال شهر از مدتی پیش در حال پیگیری است ولی تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده است. امید است این طرح با حمایت مسئولان در بازه زمانی کوتاهی به سرانجام برسد. بدون شک با شناسنامه دار شدن درختان کهنسال حساسیت و دقت شهروندان نیز در نگهداری از این میراث افزایش می‌یابد.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی