کد مطلب: 233
  تاریخ انتشار:  1392/02/30 - 10:18


حراج پوست یوزپلنگ در اینترنت ، تهدید یا تخلف !؟

مدت زمانی است که بازار فروش انواع اجناس از پوست حیوانات نادر در فضای مجازی رونق بسیار گرفته اقدامی که نشان از در معرض خطر بودن حیات گونه های نادر حیات وحش در ایران دارد .

مدت زمانی است که فروش انواع اجناس از پوست حیوانات نادر از جمله یوزپلنگ ایرانی در فضای مجازی رونق گرفته و دیده می شود فروشندگان بی هیچ ترس و واهمه ایی اقدام به فروش پوست حیوانات نادر در کشور می کنند ، اقدامی که نشان می دهد شکار این گونه های نادر و استفاده از پوست حیوانات به منظور تولید اجناس مختلف در کشور به راحتی در حال انجام است .

یه گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران IENA  ؛ فروش کیف ، پالتو و انواع فرش از پوست یوز پلنگ و خرگوش و دیگر حیوانات به قیمت های مختلف و بازدید های میلیونی از این تبلیغات در فضای مجازی نشان می دهد متخلفان بی هیچ ترس و واهمه ایی اقدام به فروش اجناس خود از طریق اینترنت و تلفن می کنند بی انکه کسی پیگیر تخلفات آنها باشد .

بازدید های میلیونی از این تبلیغات هم جای نگرانی بسیاری دارد، چرا که نشان می دهد هستند مردمانی که حیات گونه های نادر حیات وحش را در کشور نادیده گرفته و تنها به دنبال زرق و برق و زیبایی اجناس هستند بی آنکه بدانند ، شکار بی رویه گونه های نادر حیات آنها را با نابودی مواجهه می سازد .

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با سایت خبری محیط زیست ایران IENA گفت : از این دست تخلفات و قاچاق حیوانات امری اجتناب ناپذیر است چرا که هستند متخلفانی که بی هیچ دانش زیست محیطی  و تنها به دلیل منفعت و سود مالی اقدام به قاچاق و حتی شکار غیر مجاز حیوانات می کنند از پیشهاد افزایش 10 برابری جرایم تخلفات شکار و صید در کشور خبر داد.

سرهنگ خیلدار با بیان اینکه یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت پیگیر تخلفات صید و شکار غیر مجاز و قاچاق حیوانات در کشور است افزود : نیروی های یگان به محض مشاهده موارد مشکوک وارد عمل می شوند .

وی با اشاره به تبلیغات اخیر فروش پوست یوزپلنگ در فضای مجازی گفت : با تخلفات فضای مجازی نیز برخورد خواهد شد به نحوی که حتی وارد معامله با این افراد خواهیم شد تا تشکیلات متخلفان را دستگیر کنیم .

 خیلدار ضرر و زیان شکار یک قلاده یوزپلنگ را هم‌اکنون 25 میلیون تومان عنوان و تاکید کرد: از نظر ما این جریمه پایین بوده و بازدارنده نیست و باید این میزان به حداقل 250 میلیون تومان افزایش یابد تا معدود متخلفان اجازه تخلف به خود در این زمینه ندهند.

وی معتقد است افزایش جرایم زیست محیطی می تواند در کاهش تخلفات نقش بسیار موثری داشته باشد .

وی از پیشنهاد افزایش 10 برابری جرایم تخلفات شکار و صید در کشور خبر داد و تاکید کرد: این پیشنهاد به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست ارایه شده که امیدواریم در شورای عالی محیط زیست به تصویب برسد.

انتهای پیام

برچسب ها: 
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی