کد مطلب: 21731
  تاریخ انتشار:  1401/05/19 - 11:17


ثبت یکی از گرم‌ترین ماه‌های جولای در بسیاری از نقاط جهان

سازمان جهانی هواشناسی (WMO) اعلام کرد: در میان موج گرما، خشکسالی و آتش‌سوزی‌های جنگلی مردم جهان یکی از گرم‌ ترین ماه‌های جولای را تجربه کردند.

سازمان جهانی هواشناسی (WMO) اعلام کرد: در میان موج گرما، خشکسالی و آتش‌سوزی‌های جنگلی مردم جهان یکی از گرم‌ ترین ماه‌های جولای را تجربه کردند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
سازمان جهانی هواشناسی روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد: در میان گرمای شدید، خشکسالی و آتش سوزی‌های جنگلی بسیاری از نقاط جهان یکی از سه گرم ترین ماه‌های جولای ثبت شده در تاریخ را تجربه کرده‌اند.

بر اساس گزارش این سازمان، اواسط ماه جولای موج گرمای شدیدی مناطقی از اروپا را فرا گرفت و در بیشتر مناطق این قاره دمای هوا نزدیک به ۰.۴ درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین سالهای ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۰ بوده است.

"کلر نالیس"، سخنگوی سازمان جهانی هواشناسی توضیح داد: گرمای هوا در ماه جولای بر خلاف رویداد لانیناست که قرار است تاثیر خنک کننده داشته باشد. ما این مساله را در برخی مناطق شاهد بودیم نه در سطح جهانی و یکی از سه گرم ترین ماه‌های جولای ثبت شده را تجربه کردیم.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، در پرتغال، غرب فرانسه و ایرلند رکوردهای دمایی شکسته شد در حالیکه انگلیس برای اولین بار به رکورد دمایی ۴۰ درجه سانتیگراد رسید. اسپانیا همچنین گرمترین ماه ثبت شده خود را در جولای داشت و میانگین دمای ملی به ۲۵.۶ درجه سانتیگراد رسید. همچنین موج گرما از ۸ تا ۲۶ جولای شدیدترین و طولانی ترین موج ثبت شده بود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان