کد مطلب: 21703
  تاریخ انتشار:  1401/05/12 - 16:54


خطرات تغییرات اقلیمی برای آینده بشریت به درستی بررسی نشده‌اند

نویسندگان مطالعه تحقیقی جدید اعلام کردند که محققان برخی پیامدهای تغییرات اقلیمی از جمله انقراض انسان ها را به درستی بررسی نکرده اند.
download 20220809125620-garma1.jpg

نویسندگان مطالعه تحقیقی جدید اعلام کردند که محققان برخی پیامدهای تغییرات اقلیمی از جمله انقراض انسان ها را به درستی بررسی نکرده اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، این نویسندگان استدلال می‌کنند که جامعه جهانی باید خود را برای احتمال بروز این سناریو - که آن را «پایان کار اقلیمی» می‌خوانند - آماده کند. آن ها همچنین از محققان سازمان ملل خواستند تا درباره خطر تغییرات فاجعه‌بار تحقیق کنند.

در سال‌های اخیر کارشناسان محیط زیست اغلب درباره عواقب گرمایشی به اندازه ۱.۵ تا دو درجه سانتیگراد بالاتر از دمای متوسط سال ۱۸۵۰ - یعنی پیش از شروع عصر صنعتی - مطالعه کرده‌اند.

این مطالعات نشان می‌دهد که حفظ دما در این حدود در قرن جاری باعث فشار شدیدی به اقتصاد جهانی خواهد شد با این حال این موارد نابودی انسان را پیش‌بینی نمی‌کند و به این موضوع آن طور که باید پرداخته نشده است.

دکتر "لوک کِمپ" نویسنده اصلی این گزارش از دانشگاه کمبریج می‌گوید: به نظر من بررسی خطرناک‌ترین سناریوها کاری عاقلانه برای ارزیابی آینده است، کاری که ما در هر موقعیت دیگری انجام می‌دهیم و مسلما در مورد سرنوشت سیاره زمین و گونه‌های زیستی هم باید چنین کنیم.

کارشناسان اعلام کردند که ضروری است مطالعات جدی درباره پیامدهای بروز بدترین سناریوها انجام شود.

به گفته آنها این کار به دانشمندان اجازه می‌دهد گزینه‌های اضطراری مثل مهندسی اقلیم را در نظر بگیرند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان