کد مطلب: 21482
  تاریخ انتشار:  1401/04/08 - 11:32


لزوم توسعه کشت حفاظتی برای مقابله با گرد و غبار

در ششمین جلسه ستاد ملی مقابله با گرد و غبار بر اهمیت کشت حفاظتی برای تحقق این هدف تاکید شد.

در ششمین جلسه ستاد ملی مقابله با گرد و غبار بر اهمیت کشت حفاظتی برای تحقق این هدف تاکید شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، در  ششمین جلسه ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار که بعدازظهر روز گذشته برگزار شد، سیدحسین موسوی فر- رییس مرکز امور بین الملل سازمان حفاظت محیط زیست - با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای محیط زیست کشورهای منطقه که ۲۱ تیرماه جاری با موضوع هماهنگی برای مقابله با پدیده گرد و غبار در تهران برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این اجلاس میزبان ۱۵ هیات بلندپایه از کشورهای منطقه و سازمان‌های بین المللی خواهیم بود.

وی از برگزاری چندین رویداد جانبی (side event) در حاشیه برگزاری این اجلاس خبر داد.

در ادامه این جلسه، علیرضا یزدانی - مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی - به ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص توسعه کشت حفاظتی در کشور پرداخت و گفت: کشاورزی حفاظتی بر سه اصل تناوب زراعی، عدم جابه جایی خاک و حفظ بقایا استوار است.

وی افزود: کشاورزی حفاظتی در کشور ما از ۲۰ سال گذشته شروع شده اما در سال‌های اخیر به دلیل بحران آب جایگاه ویژه‌ای یافته است.

یزدانی تصریح کرد: کشاورزی حفاظتی منجر به پایداری کشاورزی، حفظ امنیت غذایی و افزایش بهره‌وری خواهد شد.

به گفته مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی، بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم در سال ۱۴۰۰ به روش حفاظتی کشت شده است که نقش بسزایی در جلوگیری از پدیده ریزگرد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی محمد طهماسبی بیرگانی - دبیر ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار - با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای کشت حفاظتی در کشور تصریح کرد: آماده سازی زمین پیش و پس از کشت برای جلوگیری از بروز پدیده گرد و غبار از اهمیت زیادی برخوردار است چون هنگام کشت زمین پوشش دارد و نگرانی چندانی از نظر گرد و غبار نخواهیم داشت.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری