کد مطلب: 20324
  تاریخ انتشار:  1401/03/10 - 11:04


وداع با پیکر محیط‌بانان شهید در شیراز

مراسم تشییع و وداع با پیکر پاک محیط‌بانان شهیدی که اخیرا در منطقه بوانات فارس به شهادت رسیده بودند، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

مراسم تشییع و وداع با پیکر پاک محیط‌بانان شهیدی که اخیرا در منطقه بوانات فارس به شهادت رسیده بودند، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صبح سه‌شنبه، ۱۰ خرداد، مراسم قدردانی از محیط‌بانان و وداع با پیکر ۲ شهید عرصه محیط‌بانی و حفاظت محیط زیست استان فارس، با حضور خانواده شهدا، شمار کثیری از مردم، دوستداران محیط زیست و شماری از مسئولان ارشد سیاسی، انتظامی، امنیتی و اجتماعی ملی و استانی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد.

در این مراسم که در آستانه آغاز دهه کرامت در صحن حرم مطهر احمدی و محمدی در شیراز برگزار شد، حاضران ضمن ادای احترام به پیکرهای پاک شهیدان؛ محیط‌بان محمد فرهمند و همیار محیط زیست رضا بهرام‌پور، یاد و خاطره شهدای عرصه حفاظت محیط زیست را گرامی داشتند.

خون با برکت شهدا راه ما را استوارتر خواهد کرد

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در این مراسم گفت: ما با ریخته شدن خون این شهداء استوار تر از گذشته در جهت حفاظت از طبیعت قدم بر خواهیم داشت و خون با برکت شهدا راه ما را استوار تر و هموار تر خواهد کرد.

عطا پورشیرزاداین مقام مسئول گفت: امروز شاهد هستیم که همه مردم ایران دوستداران محیط زیست هستند و این فقدان را به همه جامعه و دوستداران محیط زیست تسلیت می گویم.

وی اظهار کرد: ما همچنان به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و دولت مردمی و انقلابی بویژه ریاست جمهوری که تأکید ویژه ای بر محیط زیست دارند پابرجا و استوار بر کار خود خواهیم ماند.

پیکر شهیدان عرصه حفاظت محیط زیست استان فارس، پس از برگزاری مراسم قدردانی و وداع، برای تشییع و خاکسپاری به زادگاهشان، شهرهای بوانات و خرم‌بید، منتقل خواهد شد.

شامگاه جمعه ۶ خرداد، محیط‌بانان منطقه حفاظت شده بوانات در شمال فارس، با شماری از متخلفان شکار درگیر شدند که طی آن، محیط‌بان محمد فرهمند، همیار محیط‌زیست رضا بهرام‌پور شهید شدند و یکی از حافظان انفال الهی، مجروح شد.

دادستان مرکز استان و فرمانده انتظامی فارس بر پیگیری جدی این پرونده تا شناسایی ضاربان و مجازات آنان تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی