کد مطلب: 20289
  تاریخ انتشار:  1401/03/03 - 13:03


دستگاه‌های اجرایی مکلف به استفاده از نوآوری‌های استاندارد

سازمان محیط زیست محل ارائه راه حل برای رفع چالش‌ها است که در این میان از شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان نقطه عطف یاد می‌شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اکوسیستم توان اجرای سیاست‌ها را ندارد و هیچ سازمانی حق ایجاد چالش در سازمان حفاطت محیط زیست را ندارد، اظهار کرد:سازمان محیط زیست محل ارائه راه حل برای رفع چالش‌ها است که در این میان از شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان نقطه عطف یاد می‌شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، علی سلاجقه امروز(۳ خرداد) در نخستین همایش ملی"محیط زیست و تولیدات دانش بنیان،نیازها و فرصت‌ها" که در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزارشد، با اشاره به اینکه امروز یادآور روز آزادسازی خرمشهر قهرمان و پیروز به دست جوانان آموزش‌دیده در مکتب خمینی ( ره) است، اظهار کرد: اهمیت دانش‌بنیان صرفا در مسائل مصرفی نیست و در بحث اندیشه و عقل است. تقابل این روز با همایش دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار و این همایش عرصه‌ای برای توسعه اندیشه‌های بزرگ است.

وی افزود: این یک تقابل میمون است که ما می‌توانیم به جوانان کشور با اندیشه‌های بزرگ اعتماد کنیم. طی این سال‌ها با وجود تحریم‌های اقتصادی و ذهنی، شاهد پرواز این اندیشه‌ها بودیم. امروز این سالن انباشته از اندیشه‌هایی است که باید برای آن‌ها ارزش قایل شویم و بستر پرواز آن‌ها را فراهم کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان است، اظهار کرد: من از شما جوانان  و اندیشه‌های نو خواهشمندم که در کنار اندیشه‌های خاص مربوط به طبیعت اندیشه‌های دینی را نیز مدنظر داشته باشید. برنامه دینی با اینکه بسیار اندیشه‌های دانش‌بنیانی دارد، متاسفانه در بطن جامعه اعمال نشده است.

سازمان حفاطت محیط زیست محل حل چالش‌هاست

وی ادامه داد: تفکر سرمایه‌داری بشر را برده‌ خود می‌داند و به بشر و طبیعت رحم نمی‌کند و در تمام فرایندهای انسان با انسان، اجتماع با اجتماع و انسان با طبیعت با تفکرات ضد ارزش خود وارد شد و محیط زیست کشور را دچار مخاطره و آسیب شد. ما براساس معیارهای دانش برخورد نکردیم و صرفا طبیعت را برده خود کردیم و تک بعدی نگاه کردیم.

سلاجقه با بیان اینکه اکوسیستم توان اجرای  سیاست‌ها را ندارد و هیچ سازمانی حق ایجاد چالش در سازمان حفاطت محیط زیست را ندارد، اظهار کرد:سازمان محیط زیست محل ارائه راه حل برای رفع چالش‌ها است که در این میان از شرکت‌های دانش‌بنیان با عنوان نقطه عطف یاد می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست کشور از دستگاه‌های مختلف درخواست دارد که از اندیشه‌های نو دانش‌بنیانی بهره‌گیری کنند. نیاز است که شرایط توسط شرکت‌های دانش‌بنیان مورد بازبینی قرار گیرد تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. تراوشات ذهنی و تصور و خیال‌پردازی نمی‌خواهیم بلکه نیاز به عمل‌گرایی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در مباحث مربوط به همه چالش‌هایی که مطرح شد، در خواست ما از شرکت‌های دانش‌بنیان این است که با توجه به وضعیت اقتصادی همچنان ایده‌های نو و جدید خود را ارائه دهند و ما نیز به عنوان نیروی واسطه این ایده‌ها را به مرحله عملیاتی برسانیم.

الزام فعالیت‌شرکت‌های دانش‌بنیان در قلب سازمان‌های اجرایی

وی ادامه داد: در تمام سطوح از قبیل دریاها، تالاب‌ها و ایجاد مشاغل متفاوت سازمان حفاظت همراه شرکت‌های دانش‌بنیان است. منابع طبیعی و خام کشور توانایی بهره‌برداری مستقیم را دیگر ندارد ولی امیدواریم با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان شرایط بهتری پیدا کنیم.

سلاجقه در پایان تصریح کرد: این دولت اعتقاد دارد که شرکت‌های دانش‌بنیان باید وارد میدان شوند. لازم است که این شرکت‌ها در قطب‌های مختلف علمی ساماندهی شوند و دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که ایده‌ها و نوآوری‌هایی را که مهر استاندارد دریافت کرده‌اند، به کار گیرند و این شرکت‌ها در قلب سازمان‌های اجرایی فعال باشند. سازمان محیط زیست در تلاش برای تسهیل حضور شرکت‌های دانش بنیان در سازمان‌های اجرایی است و من به دانش‌بنیان‌ها ایمان دارم.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری