کد مطلب: 20195
  تاریخ انتشار:  1401/02/17 - 10:14


تداوم فعالیت سامانه بارشی در بیشتر نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از فعالیت سامانه بارشی در بیشتر نقاط کشور خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از فعالیت سامانه بارشی در بیشتر نقاط کشور خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: در روز شنبه (۱۷ اردیبهشت) به‌جز استان‌های ایلام و سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور سامانه بارشی فعال است و در بعضی ساعات سبب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود.

وی افزود: روز یکشنبه (۱۸ اردیبهشت) بارش در غرب و جنوب غرب کشور قطع می‌شود و در سایر مناطق کشور شرایط مشابه روز شنبه است. روزهای دوشنبه تا چهارشنبه (۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت) نیز در نوار شمالی کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در دو روز آینده همچنان در برخی نقاط استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و شمال غرب کشور پدیده گردوخاک را که از روی عراق به کشور منتقل شده خواهیم داشت.

وی افزود: روزهای دوشنبه و سه شنبه کاهش ۵ تا ۸ درجه ای دما در شمال شرق کشور رخ خواهد داد. دریای خزر تا روز یکشنبه و خلیج فارس و تنگه هرمز تا روز سه شنبه مواج پیش‌بینی می‌شوند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۸ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه‌ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی ‌روز دوشنبه  (۱۹ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد و در بعد از ظهر  وزش باد شدید  با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۷ و۱۸ اردیبهشت) بوشهر با دمای ۳۶ و ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با  دمای ۴ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری