کد مطلب: 20191
  تاریخ انتشار:  1401/02/16 - 10:17


بارش باران طی امروز و فردا در برخی مناطق کشور

این ناپایداری‌ها در اکثر مناطق فوق روز شنبه تقویت خواهد شد و در مناطق مستعد، بارش تگرگ نیز دور از انتظار نخواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده باران در مناطق مختلف کشور طی امروز و فردا خبر داد و گفت: این ناپایداری‌ها، روز شنبه تقویت خواهد شد و در مناطق مستعد، بارش تگرگ نیز دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صادق ضیاییان به پیش‌بینی کلی وضعیت جوی کشور طی پنج روز آتی پرداخت و اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز، جمعه (۱۶ اردیبهشت) و فردا شنبه(۱۷ اردیبهشت) در شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور به‌ویژه در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و به صورت پراکنده در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و کرمان در بعضی ساعات رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاک رخ خواهد داد.

وی افزود: این ناپایداری‌ها در اکثر مناطق فوق روز شنبه تقویت خواهد شد و در مناطق مستعد، بارش تگرگ نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه شدت بارش در این دو روز در شمال غرب کشور و در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی خواهد بود، گفت: همچنین طی این مدت کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و برخی نقاط شمال غرب رخ خواهد داد. یکشنبه(۱۸ اردیبهشت) این سامانه در نوار شمالی کشور شامل شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین در شرق، جنوب شرق و جنوب کشور نیز گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. روزهای دوشنبه(۱۹ اردیبهشت) و سه شنبه(۲۰ اردیبهشت) این ناپایداری‌ها در نوار شمالی کشور شامل شمال غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شکل‌گیری توده گردوخاک بر روی عراق و انتقال آن به نوار غربی کشور در روز جمعه برای نیمه غربی و مناطق جنوبی کشور پدیده گردوغبار، کاهش کیفیت هوا و دید افقی نیز رخ خواهد بود، گفت: شنبه در بخش‌هایی از غرب و مرکز کشور و استان‌های البرز، تهران و سمنان وزش باد شدید و در برخی نقاط همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. لازم به ذکر است جمعه شمال خلیج فارس و یکشنبه بخش‌های مرکزی آن و طی سه روز آینده دریای خزر مواج است.

وی وضعیت آب و هوایی پایتخت را طی سه روز آتی نیز پیش‌بینی و اظهار کرد: آسمان تهران امروز، جمعه، طی ساعات روز قسمتی ابری، از بعدازظهر نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید با گردوخاک و در شب نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید گاهی رگبار و رعدوبرق و در اواخر وقت کمی ابری پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در کمترین و بیشترین حالت خود به ۱۷ تا ۲۹ درجه سانتیگراد می‌رسد. 

وی افزود: همچنین فردا، شنبه آسمان تهران قسمتی ابری از بعدازظهر نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید گاهی رگبار و رعدوبرق و در شب کمی ابری تا نیمه ابری و احتمال وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق خواهد بود و دمای هوا بین ۱۸ تا ۲۹ درجه سانتیگراد متغیر است.  تهران، پس‌فردا، یکشنبه نیز آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد را تجربه خواهد بود و دمای هوا بین ۲۶ تا ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری