کد مطلب: 19757
  تاریخ انتشار:  1400/11/12 - 13:19


بیش از ۹۰۰۰ گونه درختی در جهان هنوز کشف نشده است

کارشناسان محیط زیست معتقدند: سیاره زمین دارای بیش از ۹۰۰۰ گونه درختی است که هنوز کشف نشده است.

کارشناسان محیط زیست معتقدند: سیاره زمین دارای بیش از ۹۰۰۰ گونه درختی است که هنوز کشف نشده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، گروهی از کارشناسان زیست محیطی در تلاشی بلندپروازانه که اولین در نوع خود است، سعی کردند تخمین بزنند چند نوع درخت روی کره زمین وجود دارد و در نهایت مشخص شد سیاره ما مملو از هزاران گونه درختی است که هنوز کشف نشده اند.

در این بررسی بین‌المللی که بیش از ۱۰۰ کارشناس و محقق مشارکت داشتند، تخمین زده شد که در مجموع تقریبا ۷۳ هزار گونه درخت روی زمین وجود دارد، با این حال تا کنون تنها حدود ۶۴ هزار گونه از آنها ثبت شده اند.

به گفته کارشناسان، مابقی گونه های درختی کشف نشده معادل ۹۲۰۰ گونه است که تاکنون از توجه و مطالعات علمی دور بوده اند.

این گروه کارشناسی بین المللی اظهار داشتند: ما مجموعه داده‌های فردی را در یک مجموعه داده عظیم جهانی از اطلاعات درختان ترکیب کردیم. هر مجموعه داده مربوط به حضور یک کارشناس در یک منطقه جنگلی است که تک تک درخت ها را اندازه گرفته و اطلاعاتی را در مورد گونه های درخت، بزرگی و سایر ویژگی های آنها جمع آوری کرده است. شمارش تعداد گونه های درخت در سراسر جهان مانند یک پازل است که قطعات آن در سراسر جهان پخش شده است.

به گفته کارشناسان، این تجزیه و تحلیل شناخت مهمی را در مورد چگونگی توزیع و رشد درختان در سراسر جهان ارائه می دهد. بررسی ها در مقیاس قاره ای نشان داد که تقریبا ۴۳ درصد از کل گونه های درختی زمین در آمریکای جنوبی و پس از آن در اوراسیا (۲۲ درصد)، آفریقا (۱۶ درصد)، آمریکای شمالی (۱۵ درصد) و اقیانوسیه (۱۱ درصد) قرار دارند.

همچنین کارشناسان بر این باورند که به احتمال زیاد گونه های کشف نشده بیش از هر قاره دیگری در آمریکای جنوبی وجود دارند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی