کد مطلب: 19692
  تاریخ انتشار:  1400/10/29 - 10:28


بارش در جنوب و جنوب شرق کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور از ورود سامانه جدید بارشی از مرزهای غربی کشور خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور از ورود سامانه جدید بارشی از مرزهای غربی کشور خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
صادق ضیاییان با اشاره به بارش در مناطق جنوبی کشور خاطرنشان کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز چهارشنبه( ۲۹ دی ماه) در شرق هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نواحی مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از اواخر وقت امروز (۲۹ دی‌ماه) سامانه بارشی از شمال غرب کشور وارد می‌شود و پنج شنبه (۳۰ دی ماه) در شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، به تدریج ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و استان های ساحلی دریای خزر بارش باران و برف، وزش باد شدید و در نواحی کوهستانی کولاک برف انتظار می‌رود.

وی با اشاره به وضعیت بارش در روز جمعه (اول بهمن‌ماه) و ابتدای هفته آینده گفت: جمعه این شرایط در سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز و نواحی شمال شرق ادامه دارد و در بخش‌هایی از شرق کشور بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود. روزهای شنبه و یکشنبه (۲ و ۳ بهمن‌ماه) در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار حاکم است.

ضیاییان ضمن تشریح وضعیت دما اضافه کرد: امروز در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل افزایش نسبی دما و از پنجشنبه (۳۰ دی ماه) با شمالی شدن جریانات دوباره روند کاهشی دما در این مناطق انتظار پیش‌بینی می‌شود. در سایر نقاط کشور نیز طی پنج روز آینده روند کاهشی دما و ماندگاری هوای سرد به‌ویژه در روزهای جمعه ( اول بهمن ماه) و شنبه (۲ بهمن ماه) قابل انتظار است.

وی ادامه داد: پنجشنبه (۳۰ دی ماه) و جمعه (اول بهمن ماه) در جنوب غرب و استان‌های ساحلی جنوب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود. این شرایط جمعه (اول بهمن ماه) برای نیمه شرقی کشور و استان‌های قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، سمنان و اصفهان انتظار می‌رود.

ضیاییان با اشاره به وضعیت خلیج فارس، دریای عمان و خزر گفت: امروز خلیج فارس و از پنجشنبه (۳۰ دی ماه) تا پیش از ظهر شنبه (۲ بهمن ماه) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود همچنین دریای خزر پنج‌شنبه (۳۰ دی ماه) و جمعه ( اول بهمن ماه) مواج و توفانی پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳۰ دی ماه) کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد و غبار محلی با حداقل دمای ۳- و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی جمعه (اول بهمن ماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۵- و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز (۲۹ دی ماه) شهرهای ارومیه، تبریز، زنجان و سنندج با بیشینه دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور لقب می‌گیرند و فردا تبریز با دمای ۳- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور خواهد بود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری