کد مطلب: 19591
  تاریخ انتشار:  1400/10/07 - 15:04


ضرورت تدوین برنامه‌های راهبردی طرح حفاظت از تالاب های ایران

معاون نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد یر ضرورت تدوین برنامه‌های راهبردی طرح حفاظت از تالاب های ایران در سال آینده میلادی تاکید کرد.

معاون نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد یر ضرورت تدوین برنامه‌های راهبردی طرح حفاظت از تالاب های ایران در سال آینده میلادی تاکید کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
گلبهار نماتوا دربیست و هفتمین جلسه کمیته راهبری طرح حفاظت از تالاب‌های ایران که روز گذشته در سالن جلسات سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد،  با اشاره به اهمیت چگونگی ادامه طرح حفاظت از تالاب های ایران و پایداری نتایج پروژه گفت: با وجود تمامی مشکلات و چالش‌های به وجود آمده در دوران پاندمی کووید ۱۹ بابت پیشبرد موفقیت‌آمیز طرح حفاظت از تالاب های ایران تبریک می گویم.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن رویکرد اکوسیستمی می‌توانیم حداکثر تاثیرپذیری را روی مشارکت ذینفعان با بهره‌وری بالا داشته باشیم.

در ادامه این نشست احمدرضا لاهیجان‌زاده - معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست و مجری ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران - پیشنهاد کرد: وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌توانند همانند سازمان حفاظت محیط زیست، در زمینه هزینه‌های این طرح و طرح‌های مشابه مشارکت داشته باشند و در پایداری دستاوردهای طرح در بلندمدت سهیم شوند.

وی با اشاره به محدودیت در انتخاب تالاب‌های دیگر به عنوان پایلوت‌های جدید گفت: بسیار مناسب خواهد بود اگر بتوانیم از ظرفیت‌های بین‌المللی و سایر دستگاه‌های مرتبط برای حفظ و بهره‌برداری پایدار از تالاب‌ها و منابع تالابی دیگر استفاده کنیم.

مهری اثناعشری - مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران - در این جلسه ضمن ارائه دستاوردهای طرح یاد شده در سال ۲۰۲۱، رئوس برنامه کاری سال ۲۰۲۲ را برای دریافت دیدگاه‌های اعضای کمیته راهبری تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست  نمایندگان برنامه توسعه ملل متحد، وزارتخانه‌های امور خارجه، جهاد کشاورزی، نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشور، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان‌های برنامه و بودجه کشور، جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور، اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، فارس و خوزستان و نمایندگان تشکل‌های غیردولتی حضور داشتند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط دریایی