کد مطلب: 18409
  تاریخ انتشار:  1400/08/27 - 19:02


کاهش ۸ تا ۱۰ درصدی گازهای تولیدی گلخانه‌ای ایران

با تلاش کارشناسان غیرتمند ایرانی دیدیم که آخرین مشعل این پالایشگاه خاموش شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به خاموش شدن مشعل‌های گازی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس گفت: تاکنون اعلام می‌کردیم به جای ۴ درصد، ۵ درصد گازهای گلخانه‌ای را کاهش داده‌ایم اما اکنون با افزایش این روند در شرق کارون، حداقل این رقم به ۸ تا ۱۰ درصد می‌رسد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، علی سلاجقه در مراسم پایان مشعل‌سوزی و ارسال گازهای اسیدی مجتمع پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس بهبهان به منطقه آغاجاری که امروز (۲۷ آبان‌ماه) برگزار شد، با تشکر از مسئولان ذی‌ربط این پروژه اظهار کرد: در اجلاس گلاسکو اعلام کردیم که ایران گام به گام و منطبق با اسناد بالادستی در حال پیش رفتن در جهت کاهش گازهای گلخانه‌ای است و امروز نماد عینی این موضوع را در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس دیدیم.

وی افزد: این کار در سخت‌ترین شرایط تحریم، به دست جوانان برومند ایرانی و بدون استفاده از هیچ کدام از ظرفیت‌های خارجی انجام و یکی از آرزوهای ملت ایران برآورده شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پیش از این، زمانی که وارد خوزستان می‌شدیم می‌دیدیم چگونه شبانه مشعل‌های گازی که از نظر قیمت و ارزش افزوده می‌توانستند ظرفیت عالی ایجاد کنند، می‌سوختند و جو را آلوده و شهرها را با مشکل مواجه می‌کردند اما امروز با خاموش شدن این مشعل در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به دنیا نشان دادیم که می‌توانیم.

وی بیان کرد: تزریق گازهای ترش به مجموعه پالایشگاه آغاجاری و سایر پالایشگاه‌ها موجب ایجاد ارزش افزوده بیشتر و همچنین افزایش فشار لایه‌های گازی زیر زمین و سهل الوصول‌تر شدن گازها می ‌شود. از طرفی نیز رویای همیشگی مردم ایران به ویژه مردم خوزستان که استان دلیرمردان است و باید به جایگاه خود برسد، به منصه ظهور رسید.

سلاجقه افزود: با تلاش کارشناسان غیرتمند ایرانی دیدیم که آخرین مشعل این پالایشگاه خاموش شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از نظر دستاوردهای محیط زیستی، مردم مطمئن باشند که ایران ارتقا می‌یابد. تاکنون اعلام می‌کردیم به جای ۴ درصد، ۵ درصد گازهای گلخانه‌ای را کاهش داده‌ایم اما اکنون با افزایش این روند در شرق کارون، حداقل این رقم به ۸ تا ۱۰ درصد می‌رسد. 

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری