کد مطلب: 18404
  تاریخ انتشار:  1400/08/27 - 10:23


آلودگی هوای شهرهای پرجمعیت

طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۷ و ۲۸ آبان‌ماه) تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از آلودگی هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت از پنجشنبه تا شنبه (۲۷ تا ۲۹ آبان‌ماه) و ورود سامانه بارشی از نوار غربی به کشور در اواخر وقت شنبه (۲۹ آبان) خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صادق ضیائیان با بیان اینکه براساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، پنجشنبه و جمعه (۲۷ و ۲۸ آبان‌ماه) در برخی نقاط هرمزگان، تنگه هرمز و جزایر واقع در خلیج فارس، بوشهر، فارس و ارتفاعات شرقی کهگلیویه و بویراحمد و جنوب غرب اصفهان بارش باران، وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات کرمان بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: از پنجشنبه تا شنبه (۲۷ تا ۲۹ آبان‌ماه) با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت واقع در نیمه شمالی کشور افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

وی افزود: از اواخر وقت شنبه (۲۹ آبان‌ماه) سامانه بارشی از نوار غربی وارد کشور شده و برخی از نقاط شمال غرب، غرب و جنوب غرب را در بر می‌گیرد. گستره فعالیت این سامانه بارشی یکشنبه (۳۰ آبان‌ماه) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و دوشنبه (اول آذرماه) با گسترش و تقویت این سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده در سواحل دریای خزر و برخی از نقاط شمال شرق خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه سه‌شنبه (۲ آذرماه) از شدت فعالیت این سامانه بارشی در مناطق ذکر شده کاسته و از اواخر وقت همین روز از مرزهای شمال شرقی از کشور خارج خواهد شد، گفت: پیامد فعالیت این سامانه بارشی در کشور بارش باران، وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

به گفته ضیائیان، طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۷ و ۲۸ آبان‌ماه) تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ آبان ماه) قسمتی ابری و مه آلود گاهی غبار محلی در بعدازظهر نیمه ابری با حداقل دمای ۰ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۲۹ آبان ماه) صاف و غبار محلی، در بعدازظهر قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ آبان‌ماه) بندرعباس با دمای ۳۲ و ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و قزوین با دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری