کد مطلب: 17904
  تاریخ انتشار:  1400/05/27 - 12:39


تغییر الگوهای آب و هوایی و خطرات موج گرما برای ساکنان اروپا

شهر رم، پایتخت ایتالیا در روزهای گذشته با موج گرما مواجه بوده و مقامات این کشور در تلاش برای مدیریت خطرات بهداشتی ناشی از موج گرما هستند که بخشی از اروپا را درنوردیده است.

شهر رم، پایتخت ایتالیا در روزهای گذشته با موج گرما مواجه بوده و مقامات این کشور در تلاش برای مدیریت خطرات بهداشتی ناشی از موج گرما هستند که بخشی از اروپا را درنوردیده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، فرانچسکا دنوناتو، اپیدمولوژیستِ مرکز خدمات بهداشتی منطقه‌ای لازیو می گوید: حتی کسانی که بیشتر در معرض خطر هستند مانند سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن، اغلب آن را یک مشکل جدی نمی دانند.

در سطح جهانی، این سومین بار است که شاهد گرمترین ماه ژوئیه ثبت شده هستیم و اروپا با دمای ۱.۴ درجه سانتیگراد بالاتر از متوسط سالهای بین ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۰ میلادی، دومین بار است که شاهد گرمترین ماه ژوئیه خود است و تنها ژوئیه ۲۰۱۰ گرمتر از تابستان امسال بوده است.

کارشناسان می‌گویند: اگر به نقشه ناهنجاری‌های دما نگاه کنیم، شاهد یک تصویر ترکیبی از سراسر اروپا هستیم. مثلا موج گرمای شدید از بالتیک تا شرق مدیترانه با درجه حرارتی تا ۴۲ درجه وجود داشته است. لیتوانی نیز طولانی ترین موج گرمای خود را شاهد بود و ایرلند شمالی رکورد خود را چندین بار شکست و دما به بالای ۳۱ درجه رسید.

از سوی دیگر ماه ژوئیه بیشتر نقاط اروپا مرطوب تر از حد متوسط بود. برای مثال سیل های ویرانگری در بخش هایی از بلژیک، آلمان، هلند و لوکزامبورگ رخ داده اما در عین حال شاهد یک تصویر متفاوت دیگر در اسپانیا و پرتغال بوده ایم به گونه ای که برخی نواحی به طور متوسط خشک تر از حد معمول بوده است.

تغییرات آب و هوایی به این معناست که دمای بالا و خطرناک اکنون بیشتر از هر زمان دیگری شهرهای اروپایی را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین برای محافظت از آسیب پذیرترین افراد چه می توان کرد؟

مقامات بهداشت محلی در رم برای محافظت از افراد آسیب‌پذیر، یک سیستم پزشکی از راه دور را برای بیماران مبتلا به کووید ایجاد کرده اند و اکنون از آن برای جلوگیری از بیماری های ناشی از گرما استفاده می کنند.

آنها می گوید: با سالمندانی که تنها زندگی می کنند برای تطبیق دادن داروهایشان یا توصیه ساده به نوشیدن آب، به طور منظم تماس برقرار کرده‌ایم.

به گفته آنها، خطر اصلی از دست رفتن آب بدن به ویژه در مورد سالمندان است. در سراسر اروپا، دولت ها در حال حاضر خطرات سلامتی مرتبط با گرما را جدی‌تر می گیرند و سیستم‌های هشدار را بر اساس داده‌های آب و هوایی تنظیم می کنند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی