کد مطلب: 17867
  تاریخ انتشار:  1400/05/20 - 15:21


یک انتخاب سازگار با محیط زیست و به نفع کره زمین

کارشناسان می گویند که یک قالب شامپو، برابر با سه قوطی پلاستیکی شامپوی مایع برای شما کار می‌کند.

در چند دهه گذشته افرادی که خواستار تغییر سبک زندگی خود و کاهش مصرف پلاستیک بوده‌اند زندگی سختی داشتند و تقریبا غیرممکن بود که لوازم مورد مصرف روزانه را در بسته‌بندی های غیرپلاستیکی پیدا کنند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، در تلاش برای خلاص شدن از انواع زباله های پلاستیکی، برای دوستداران محیط زیست عذاب وجدان ناشی از دور انداختن هر ماهه تعداد قابل توجهی بطری پلاستیکیِ خالی شامپو، با به بازار آمدن انواع شامپوهای جامد کمتر شده است.

متخصصان توضیح می‌دهند که چگونه شامپوهای جامد می‌توانند به موهای شما و مهم‌تر از همه به حفظ محیط زیستِ کره زمین کمک کنند.

این کارشناسان می گویند که یک قالب شامپو، برابر با سه قوطی پلاستیکی شامپوی مایع برای شما کار می‌کند.

شامپوهای جامد یک گام کوچک اما مهم در مسیر تلاش کارشناسان برای کاهش تولید و مصرف پلاستیک هستند. سازندگان این قالب‌های شامپو می‌گویند که محصولات آن‌ها در اصل همه قسمت‌های خوب شامپو و ترکیباتی که موهای شما را تمیز و پاکیزه می‌کند را دارد اما قسمت غیرضروری مانند آب و بطری پلاستیکی، از آن حذف‌شده است.

۸۰ تا ۹۰ درصد از شامپوهای مایع را آب تشکیل می‌دهد. میزان پلاستیکی که در صنعت زیبایی و مراقبت‌های پوست و مو مصرف می‌شود رقم باورنکردنی سالانه ۱۲۰ میلیارد واحد ضایعات بسته‌بندی پلاستیکی در سطح جهان ایجاد می‌کند. در آمریکا سالانه ۵۵۲ میلیون بطری پلاستیکی شامپو به فروش می‌رسد؛ اما در کل کمتر از ۱۰ درصد پلاستیکی که تولید شده بازیافت می‌شود.

با حذف آب از فرمول شامپو، مصرف‌کنندگان یک قالب کوچک شامپوی جامد را خریداری می‌کنند که می‌تواند معادل سه بطری شامپو باشد و به طور میانگین برای حدود ۸۰ بار شستشو کافی است.

حمل بار این کالاها اغلب از راه دریا صورت می‌گیرد و حمل‌ونقل دریایی یکی از عوامل آلودگی اقیانوس‌هاست. از آنجا که شامپوهای جامد، وزن و حجم کمتری را در مقایسه با شامپوهای مایع دارند، در نتیجه هنگام حمل‌ونقل آن‌ها نیز گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید می‌شود.

یکی از نکاتی که باید در زمان استفاده از این شامپوها در نظر بگیرید این است که شامپوی جامد به‌اندازه نمونه‌های مایع کف نمی‌کند؛ اما به خاطر داشته باشید کف بیشتر نمایانگر بیشتر تمیز شدن نیست. در واقع کف کردن، تاثیر تمیز شدن نیست بلکه تنها یک اثر اطمینان‌بخش برای مصرف‌کننده است.

بنابر گزارش روزنامه ایندیپندنت، ممکن است عادت به شامپوهای جامد اندکی زمان ببرد و پس از آبکشی و خشک‌کردن، ممکن است حداقل در ابتدای کار موهای شما کمی متفاوت از زمانی که از شامپوهای معمول مایع استفاده می‌کردید، حس شوند. شامپوهای جامد ملایم‌تر از شامپوهای مایع هستند، بنابراین باید موهای خود را به تمیز کردن ملایم‌تر آن‌ها عادت دهید.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی