کد مطلب: 177
  تاریخ انتشار:  1392/02/11 - 11:50


قزاقستان به پروتکل الحاقی کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریای خزر پیوست

با امضای وزیر محیط زیست قزاقستان، این کشور رسما به پروتکل الحاقی کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریای خزر(تهران) پیوست .

با امضای وزیر محیط زیست قزاقستان، این کشور رسما به پروتکل الحاقی کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریای خزر(تهران) پیوست .

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران IENA ؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، مراسم امضای پروتکل الحاقی کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریای خزر(تهران) سه شنبه شب با حضور نورلان کاپاروف وزیر محیط زیست قزاقستان و محمد جواد محمدی زاده معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان برگزار شد.

وی همچنین خواستار توسعه همکاری های زیست محیطی ایران و قزاقستان شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم نورلان کاپاروف وزیر محیط زیست قزاقستان پیوستن به این کنوانسیون را برای حفاظت از محیط زیست دریای خزر بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت : کشورهای عضو با امضای این پروتکل باید گامهای عملی برای جلوگیری از الودگی دریای خزر بردارند.

کاپاروف همچنین با اعلام اینکه قزاقستان برنده برگزاری نمایشگاه اکسپو 2017 شده است، از شرکتهای ایرانی دعوت کرد تا با حضور در این نمایشگاه دستاوردهای خود را در بخشهای انرژی های تجدید پذیر و اقتصاد سبز به نمایش بگذارند.

محمدی زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان نیز در این مراسم به دستاوردها و توانمندی های زیست محیطی متخصصان کشورمان اشاره کرد و گفت : جمهوری اسلامی ایران آماده است در تمامی حوزهای زیست محیطی از جمله انرژی‌های پاک ، مدیریت پسماند ، فرهنگ سازی تالاب ها و همچنین حوزه نفت و گاز با کشور قزاقستان همکاری کند.

گفتنی است، پروتکل الحاقی حفاظت از دریای خزر در برابر آلودگی های ناشی از منابع و فعالیت های مستقر در خشکی به کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریای خزر که به امضای وزیر محیط زیست قزاقستان رسید ، دومین پروتکل الحاقی کنوانسیون تهران است. پیشگیری ، مهار ، کاهش و از میان بردن الودگی محیط زیست دریای خزر از مهمترین اهداف این پروتکل است .

کنوانسیون تهران نخستین چارچوب قانونی مورد توافق کشورهای ساحلی خزر شامل ایران، ترکمنستان ، قزاقستان، اذربایجان و روسیه در زمینه همکاری های زیست‌محیطی در این دریاست.

بر اساس این کنوانسیون ، کشورهای ساحلی منطقه برای حفظ محیط زیست دریای خزر در زمینه کاهش و کنترل الودگی و جلوگیری از ورودگونه های مهاجم و همچنین مدیریت مناطق ساحلی ، حفاظت و نگهداری و احیای منابع زنده دریایی با یکدیگر همکاری می کنند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط دریایی