کد مطلب: 17685
  تاریخ انتشار:  1400/04/21 - 11:33


افزایش کم سابقه دمای هوا در غرب آمریکا و کانادا

میلیون ها نفر در غرب آمریکا و کانادا برای دومین بار در دو هفته گذشته در معرض گرمای شدید و کم سابقه هوا قرار گرفته اند.

میلیون ها نفر در غرب آمریکا و کانادا برای دومین بار در دو هفته گذشته در معرض گرمای شدید و کم سابقه هوا قرار گرفته اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، آتش سوزی های جنگلی در حالی غرب ایالات متحده را فرا گرفته که موج گرما موجب ثبت دمای طاقت فرسا در چندین منطقه از این کشور شده است.

نیروهای آتش نشان در شرایط دمایی گرم و طاقت فرسا در تلاش برای جلوگیری از گسترش شعله های آتش هستند و از ساکنان مناطق گرفتار در میان حریق درخواست شده تا محل زندگی خود را تخلیه کنند.

در ایالت کالیفرنیا پس از قطع خطوط برق بین ایالتی از ساکنان خواسته شد تا در مصرف برق صرفه جویی کنند.

روز شنبه دو نیروی آتش نشان در ایالت آریزونا هنگام عملیات اطفای حریق بالگردشان دچار حادثه شد و جان خود را از دست دادند.

نیروهای آتش نشان در تلاش برای مهار آتش سوزی هستند اما به گفته آنان هوا بسیار خشک است به طوری که مقدار زیادی از آب ریخته شده توسط هواپیماها برای مهار شعله های آتش قبل از رسیدن به زمین بخار می شود.

این شرایط تنها چند هفته پس از آن رخ داد که موج گرمای خطرناک دیگری، آمریکای شمالی را فرا گرفت که بر اثر آن صدها مورد مرگ ناگهانی ثبت شد و احتمال می رود بسیاری از آنها ناشی از گرمای هوا بوده باشد.

در استان بریتیش کلمبیا در کانادا هم دمای هوا برای سه روز متوالی به بالاترین حد ثبت شده رسیده است.

عمر الغبرا، وزیر راه کانادا یکشنبه از دو شرکت راه آهن عمده فعال در غرب کانادا خواست تا برای کاستن از خطر پرتاب جرقه از قطارها که می تواند به خاطر خشک بودن جنگل ها و مراتع منجر به آتش سوزی شود، سرعت قطارهای خود را کاهش دهند.

چند بزرگراه و جاده عمده در بریتیش کلمبیا هم به خاطر خطر گسترش آتش سوزی به روی عبور و مرور خودروها بسته شده اند و از اهالی مناطق اطراف خواسته شده خانه های خود را ترک کنند.

کارشناسان اظهار داشتند: انتظار می رود که تغییرات آب و هوایی باعث افزایش دفعاتِ وقوعِ حوادث آب و هوایی شدید مانند موج گرما باشد اما مرتبط دانستن هر رویداد با گرم شدن کره زمین موضوعی پیچیده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان