کد مطلب: 17673
  تاریخ انتشار:  1400/04/19 - 10:01


بارش ‌پراکنده و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور

طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ تیر) اهواز با بالاترین دمای ۵۰ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه دمای ۲۲ و ۲۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان‌های کشور هستند.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق ‌پراکنده در برخی استان‌های کشور، از وزش باد شدید در برخی نقاط کشور به‌ویژه در نوار شرقی خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صادق ضیاییان ضمن اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی ‌پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود، اظهار کرد: امروز (۱۹ تیر) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و ارتفاعات البرز در بعضی ساعات بارش باران، گاهی وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد همچنین فردا و دوشنبه (۲۰ و ۲۱ تیر) برای سواحل خزر، ارتفاعات البرز و خراسان شمالی بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، ضمن بیان اینکه طی سه روز آینده برای جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شرق و شمال هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و ‌بارش ‌پراکنده دور از انتظار نیست، گفت: طی این مدت در شرق کشور به‌ویژه شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک ‌پدیده غالب خوتهد بود.

به گفته وی، امروز (۱۹ تیر) برای استان‌های سمنان، تهران، البرز، شمال اصفهان، مرکزی و غرب خوزستان وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک ‌پیش‌بینی می شود همچنین امروز (۱۹ تیر) دریای خزر و تا فردا (۲۰ تیر) شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۰ تیرماه)  صاف و گاهی همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۸ سانتیگراد و طی روز ‌دوشنبه (۲۱ تیرماه) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ تیر) اهواز با بالاترین دمای ۵۰ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه دمای ۲۲ و ۲۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان‌های کشور هستند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری