کد مطلب: 17661
  تاریخ انتشار:  1400/04/16 - 10:20


باران، رعد و برق در شمال و جنوب کشور

امروز (۱۶ تیر) در شرق سواحل خزر در استان‌های مازندران و گلستان همچنین شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی رگبار ‌پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه آسمان بیشتر مناطق کشور طی ‌پنج روز آینده آفتابی خواهد بود، از بارش باران، رعد و برق و وزش باد در برخی مناطق کشور در این مدت خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صادق ضیاییان ضمن اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی ‌پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود، اظهار کرد: از بعدازظهر امروز تا شنبه (۱۶ تا ۱۹ تیر) به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی به نوار شمالی کشور به‌تدریج دمای هوا در این مناطق حدود ۳ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: امروز (۱۶ تیر) در شرق سواحل خزر در استان‌های مازندران و گلستان همچنین شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی رگبار ‌پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

به گفته مدیرکل‌ ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، فردا و جمعه (۱۷ و ۱۸ تیر) در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات رشته کوه البرز و برخی نقاط خراسان شمالی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد همچنین این شرایط شنبه (۱۹ تیر) در استان‌های اردبیل و گیلان ‌پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با بیان اینکه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ تیر) برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب فارس رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت مورد انتظار است، ‌گفت: فردا و جمعه (۱۷ و ۱۸ تیر) در بخش‌هایی از شرق کشور و مناطق کویری در استان سمنان، جنوب تهران، شرق اصفهان، یزد، قم و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور و از جمعه تا دوشنبه (۱۸ تا ۲۱ تیر) در منطقه زابل وزش باد شدید ‌پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی نیز مورد انتظار است.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین اظهار کرد: از امروز تا شنبه (۱۶ تا ۱۹ تیر) دریای خزر و طی سه روز آینده شرق دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۷ تیرماه)  صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ سانتیگراد و طی روز ‌جمعه (۱۸ تیرماه) قسمتی ابری و در بعدازظهر نیمه ابری با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ تیر) اهواز با بالاترین دمای ۴۹ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه دمای ۲۶ و ۲۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان‌های کشور هستند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری