کد مطلب: 17648
  تاریخ انتشار:  1400/04/14 - 10:16


جوی آرام و آسمانی صاف در غالب مناطق کشور

طی دو روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و سه شنبه تا جمعه (۱۵ تا ۱۸ تیر) دریای خزر مواج خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به حاکمیت جوی آرام و آسمانی صاف در کشور، از کاهش نسبی دما همراه با بارش ‌پراکنده در نواحلی ساحلی دریای خزر طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه طی ‌پنج روز آینده در اغلب نقاط کشور جوی آرام و آسمانی صاف حاکم خواهد بود، اظهار کرد: طی سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان،  جنوب کرمان و شرق هرمزگان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت به‌ویژه در ساعات بعدازظهر  رخ خواهد و امروز (۱۴ تیر) شدت ناپایداری‌های همرفتی در این مناطق بیشتر است. 

وی ادامه داد: طی فردا تا جمعه (۱۵ تا ۱۸ تیر) با شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر، کاهش نسبی دما همراه با بارش ‌پراکنده در این نواحی رخ خواهد داد همچنین فردا تا ‌پنجشنبه (۱۵ تا ۱۷ تیر) در نیمه جنوبی کشور افزایش محسوس دما را شاهد خواهیم بود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از چهارشنبه تا جمعه (۱۶ تا ۱۸ تیر) در نوار شرقی به‌ویژه در منطقه زابل و جنوب غرب کشور وزش باد شدید و گاهی همراه با گردوخاک ‌پیش‌بینی می‌شود.

 ضیاییان همچنین اظهار کرد: طی دو روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و سه شنبه تا جمعه (۱۵ تا ۱۸ تیر) دریای خزر مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۵ تیرماه)  صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۴۱ سانتیگراد و طی روز ‌چهارشنبه (۱۶ تیرماه) صاف و گاهی همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ تیر) اهواز با بالاترین دمای ۴۷ و ۴۸ درجه سانتیگراد بیشترین و رشت با دمای بیشینه دمای ۳۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد کمترین دمای هوا را در میان مراکز استان‌های کشور به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری