کد مطلب: 16490
  تاریخ انتشار:  1400/03/19 - 12:26


تغییرات اقلیمی، عامل تخریب ۱۶۷ میلیون خانه تا سال ۲۰۴۰

در این گزارش تاکید شده است در حین برگزاری نشست سه روزه گروه هفت ممکن است حدود ۶۹ هزار خانه در سراسر جهان بر اثر وقوع حوادث آب و هوایی از بین برود.

کارشناسان مطالعات جوی در انگلیس براساس نتایج یک مطالعه جدید هشدار داده اند که تغییرات اقلیمی و حوادث جوی ناشی از آن، موجب از بین رفتن ۱۶۷ میلیون خانه و سرپناه تا سال ۲۰۴۰ میلادی در جهان می شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، این کارشناسان پیش بینی کرده اند در صورتی که حوادث جوی شدید با سرعت فعلی ادامه پیدا کند تا سال ۲۰۴۰، سالانه ۸.۴ میلیون خانه در جهان نابود می شود.

در این گزارش تاکید شده است در حین برگزاری نشست سه روزه گروه هفت ممکن است حدود ۶۹ هزار خانه در سراسر جهان بر اثر وقوع حوادث آب و هوایی از بین برود.

در گزارش موسسه ShelterBox که مقر آن در انگلیس است آمده است: این تصور وجود دارد که در حال حاضر تغییرات اقلیمی، خانه های بشر را در معرض خطر قرار نمی دهد اما تغییرات جوی، شدت حوادث آب و هوایی در جهان را افزایش داده است.

کارشناسان این موسسه خیریه امیدوارند که تحقیق انجام گرفته توجهات را به این حقیقت سوق دهد که تخریب واحدهای مسکونی، تاثیر اساسی و انسانیِ بحران اقلیمی است و درحالی که بسیاری از کارشناسان و متخصصان، هم اکنون روی این اثرات اقلیمی بر حیوانات و طبیعت متمرکز شده اند، انسان های زیادی نیز در حال از دست دادن خانه ها و سرپناه های خود بر اثر حوادث جوی هستند.

به گزارش اسکای نیوز، محققان تاکید کردند که اکنون باید بیش از هر زمان دیگری تغییرات اقلیمی جدی گرفته شود زیرا تخمین از بین رفتن واحدهای مسکونی، بر اساس برآورد داده های واقعی انجام گرفته است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان