کد مطلب: 1563
  تاریخ انتشار:  1393/11/03 - 12:50


افزایش 30 درصدی جمعیت ببرهای هند

جمعیت ببرهای بومی هند تنها طی چهار سال بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

جمعیت ببرهای بومی هند تنها طی چهار سال بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، وزیر محیط زیست هند اعلام کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در سال 2014 میلادی 2226 قلاده ببر در این کشور بوده‌اند که در مقایسه با آمار 1706 ببر در سال 2010 افزایش چشمگیری داشته است و آمار فوق به این مفهوم است که اکنون 70 درصد جمعیت ببرهای جهان در هند زندگی می‌کنند.

به گفته وزیر محیط زیست هند در حالی که جمعیت ببرها در جهان رو به کاهش است آمارها حاکی از افزایش این گربه‌سانان باارزش در این کشور است. همچنین این موفقیت بزرگ به دلیل شیوه‌های مدیریتی بهبود یافته در بیش از 40 زیستگاه حفاظت طبیعی ببرها حاصل شده است.

دولت هند همچنین در نظر دارد تا به دنبال اقداماتی در جهت کاهش رویارویی و مواجهه انسان‌ها با این گونه باشند چرا که کشاورزان با پیشروی به سمت مناطق جنگلی ببرها را مجبور می‌سازند برای جستجوی غذا و آب زیستگاه‌های حفاظت شده خود را ترک کنند.

تنها یک دهه قبل حدود 100 هزار قلاده ببر در سراسر جهان وجود داشته‌اند در حالی که اکنون تعداد 3000 تا 4500 قلاده از آنها در حیات وحش باقی مانده و این کاهش عمدتا بر اثر از دست رفتن زیستگاه‌های آن‌ها و شکار بی رویه رخ داده است.
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان