کد مطلب: 1430
  تاریخ انتشار:  1393/05/29 - 13:19


تخفیف 30 درصدی اجاره برای عرضه‌کنندگان محصولات ارگانیک

قیمت محصولات میوه وتره بار 48 درصد، سبزیجات 41 درصد و محصولات پروتئینی 10درصد پایین تر از میانگین عرضه در سطح شهر تهران است.
download شبگردی در سازمان میادین میوه و تره بار

شب گردی این هفته مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران به میزبانی سازمان میادین میوه و تره بار برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، احمد صفوی، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: سازمان میادین خدمات خود را در 187 بازار و روزانه به 450 نفر از شهروندان ارایه می کند.این سازمان با عرضه بیش از 2 هزار تن محصولات کشاورزی، لبنیاتی و پروتئینی به شهروندان خدمات رسانی می کند، به طوری که 35 درصد محصولات عرضه شده میوه و تره بار و 19 درصد محصولات پروتئینی است که از طریق 6 تا 7 درصد مراکز عرضه این محصولات در شهر تهران در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه ما در بحث ارتقای سطح بهداشتی و کیفیتی بر محصولت پروتئینی نظارت دقیق داریم، تصریح کرد: در میادینی که مراکز اصلی عرضه محصولات پروتئینی هستند، نظارت بیشتری داریم که از جمله این میادین می توان به میادین بعثت، بهمن و پیروزی اشاره کرد.
صفوی در بحث نظارت به این موضوع هم اشاره کرد که نظارت های دوره ای نظام مند داریم و هر هفته مشکلات شهروندان را پیگیری می کنیم.
به گفته وی عمده فروشی به شکل الکترونیکی، ایجاد سامانه عمده فروشی حبوبات در میدان مرکزی و همچنین ایجاد سامانه ارغوان با همکاری بخش خصوصی در میدان شهیدلواسانی ، جلال آل احمد، صادقیه و هروی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان میادین با بیان اینکه امسال با توجه به شبکه های سیستمی موضوع زیاد فروشی را در میادین کنترل کرده و بر این مورد نظارت دقیق داشته ایم به برگزاری کلاس های آموزشی برای کارگران اشاره کرد و گفت: 50 ساعت آموزش برای کارگران برگزار شد. همچنین در کنار آن آیتم های تشویقی، تنبیهی و توجه به آسایش و رفاه آنان مورد توجه قرار گرفته است.


صفوی در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره خدمات یکسان بازارها در شمال و جنوب شهر گفت: تمام محصولات عرضه شده در میادین از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.ضمن اینکه در تمامی بازارها و میادین سطح شهر عرضه محصولات و خدمات یکسان است.
به گفته این مقام مسئول سازمان میادین با واسطه گری مخالف است و تا جایی که قانون اجازه دهد با آن برخورد می کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به آمارهای بانک مرکزی که از سطح شهر در بهار 93 تهیه شده است، اشاره کرد و اظهار داشت: براساس این آمارها این مجموعه تاثیر بسیار مثبتی در اقتصاد خانواده داشته است. به گونه ای که قیمت محصولات میوه وتره بار 48 درصد، سبزیجات 41 درصد و محصولات پروتئینی 10درصد پایین تر از میانگین عرضه در سطح شهر تهران است.
صفوی درباره تعداد میادین سطح پایتخت گفت: در سال 84 ،تعداد 69 میدان و بازار در شهر تهران وجود داشت اما از سال 84 تا سال 92 ،181 میدان و بازار طی 8سال تاسیس شد. به عبارت دیگر 112 بازار میوه و تره بار به شهر تهران اضافه شده است. ضمن اینکه در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران نیز باید 240 میدان و بازار داشته باشیم که امسال 20 بازار در دست ساخت داریم.
وی ادامه داد: همچنین می خواهیم در میدان مرکزی شهر 50 هکتار زمین ایجاد کنیم و در آن سردخانه، صنایع جانبی و تجهیزات بسته بندی را انجام دهیم تا کیفیت محصولات را حفظ کنیم.
به گفته مدیرعامل سازمان میادین واگذاری غرفه های میوه و تره بار 6 ماهه و واگذاری سایر غرفه ها یکساله است.
وی به امضای تفاهم نامه همکاری با انجمن ارگانیک اشاره کرد و گفت: بر این اساس کسانی که صلاحیت تولیدات محصولات ارگانیک را دارند با قیمت 30 درصد پایین تر از اجاره می توانند براساس مصوبه شورا غرفه در اختیار بگیرند.
صفوی در پایان گفت: شهروندان هرگونه شکایت ، انتقاد و پیشنهاد خود را می توانند از طریق سامانه های 137 و 1888 و درگاه اینترنتی سازمان میادین مطرح کنند.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری