کد مطلب: 1409
  تاریخ انتشار:  1393/02/05 - 18:31


فروشگاه‌های زنجیره‌ای پایتخت موظف به استفاده از کیسه‌های تجزیه‌پذیر شدند

نصب سیستم فاضلاب در "کن" اجباری شد.

ییس اداره محیط زیست شهر تهران از دریافت هزینه تولید پسماند در منطقه کن خبر داد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مهندس حمید راحتی با اشاره به مصوبه اخیر کارگروه مدیریت پسماند منطقه کن به ایسنا گفت:‌ بر این اساس طرح جامع مدیریت پسماند در منطقه کن تدوین می‌شود که بر پایه آن واحدهای پذیرایی، رستوران‌ها و ویلاها باید هزینه پسماندهای تولیدی خود را پرداخت کنند.
وی افزود: این طرح قرار است توسط بخشداری کن، اداره محیط زیست شهر تهران و دانشگاه علوم پزشکی تدوین و در اولین کارگروه مدیریت پسماند شهردای کن بررسی و تصویب شود.
رییس اداره محیط زیست شهر تهران از الزامی کردن نصب سیستم تصفیه فاضلاب برای ویلاها و رستوران‌های منطقه کن خبر داد و گفت: براین اساس با تصویب کارگروه مدیریت پسماند تمامی ویلاها و رستوران‌های منطقه کن باید ضمن آموزش جمع‌آوری، دپو و تفکیک زباله نسبت به نصب سیستم تصفیه فاضلاب اقدام کنند.
وی از احداث پاسگاه محیط بانی در منطقه کن خبر داد و گفت: در آخرین جلسه شورای معاونین اداره کل محیط زیست استان تهران با پیشنهاد اداره محیط زیست شهر تهران مقرر شد با توجه به حساسیت‌های اکولوژیکی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی در بخش کن سولقان پاسگاه محیطبانی احداث شود.
رییس اداره محیط زیست شهر تهران افزود: مکاتبات لازم در این خصوص با منابع طبیعی شهرستان و فرمانداری انجام شده است که در صورت همکاری دستگاه‌های ذیربط این پاسگاه در هفته محیط زیست کلنگ‌زنی می‌شود.
وی از پلنگ، کل و بز، کبک و پرنده‌های شکاری و ... به عنوان حیات وحش منطقه کن نام برد و تصریح کرد:‌در تلاشیم تا با احداث پاسگاه محیط‌بانی در این منطقه، حفاظت را ارتقا دهیم.
وی از الزامی شدن استفاده فروشگاه‌های زنجیره‌ای پایتخت از پلاستیک‌های تجزیه‌پذیر خبر داد و گفت:‌ براساس مصوبه کارگروه مدیریت پسماند شهر تهران تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای ملزم به استفاده از پلاستیک‌های تجزیه‌پذیر شدند که در این خصوص نمونه‌برداری از پلاستیک‌های توزیعی این فروشگاه‌ها انجام شده و به زودی نتایج آن منتشر می‌شود.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

نظرات (1)
 درختان ایستاده می میرند!
شناسه: 1312
تاوپلج
6 خرداد 1393 ساعت 17:08
0
2
ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری