کد مطلب: 12754
  تاریخ انتشار:  1399/06/19 - 11:55


هر سال ۴۰۰ هزار اروپایی قربانیِ آلودگی هوا می‌شوند

اتحادیه اروپا اعلام کرد: از هر هشت مورد فوتی در کشورهای این منطقه، یک مورد با "آلودگی" مرتبط است.

اتحادیه اروپا اعلام کرد: از هر هشت مورد فوتی در کشورهای این منطقه، یک مورد با "آلودگی" مرتبط است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، آژانس محیط زیست اتحادیه اروپا در گزارشی اعلام کرد: از هر هشت مورد فوتی که در اروپا اتفاق می‌افتد یک مورد با آلودگی ارتباط دارد.

در این گزارش آمده است: فاکتورهایی از قبیل آلودگی صوتی و آلودگی هوا در کنار کیفیت پایین آب و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی در ۱۳ درصد تمامی مرگ و میرها نقش دارند.

همچنین در گزارش آژانس محیط زیست اتحادیه اروپا تاکید شده است: جوامع ضعیفتر و افراد آسیب پذیر، بیشترین صدمه را از آلودگی متحمل می شوند و لازم است اقدامات جدی برای محافظت از آسیب پذیرترین افراد در نظر گرفته شود.

کمیسر محیط زیست اتحادیه اروپا گفت: رابطه شفافی بین وضعیت محیط زیست و سلامت جامعه وجود دارد. همه افراد باید به این آگاهی و درک دست پیدا کنند که مراقبت از سیاره زمین نه تنها به حفظ اکوسیستم کمک می کند بلکه جان انسانها را نیز نجات می دهد.

در این گزارش آمده است: در سال ۲۰۱۲ مجموع ۶۳۰ هزار مرگ و میر زودهنگام در اتحادیه اروپا با فاکتورهای زیست محیطی ارتباط داشته است.

آلودگی هوا عامل مرگ سالانه ۴۰۰ هزار نفر از مردم اروپاست و آلودگی صوتی از عوامل موثر در مرگ ۱۲ هزار نفر بوده است. دیگر موارد مرگ و میر نیز به حوادث جوی از قبیل موج گرما مرتبط بوده است.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) آلودگی هوا عامل فوت میلیون‌ها انسان در سراسر جهان است و یک سوم از موارد مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی، سرطان ریه و سکته مغزی را به خود اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی