کد مطلب: 11506
  تاریخ انتشار:  1399/05/01 - 12:36


تلاش برای شناسایی راهکارهای سازگاری با تغییر اقلیم در حوضه دریاچه ارومیه

طرح حفاظت از تالاب های ایران در نظر دارد با همکاری‌های مستمر با نهادهای دست اندرکار برنامه‌ سازگاری با تغییر اقلیم درحوضه آبریز دریاچه ارومیه را تهیه و عملیاتی کند.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران از همکاری های طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و دفاتر تخصصی سازمان محیط زیست و وزارت نیرو در جهت ارتقای همکاری‌های بین بخشی جهت شناسایی و اجرایی کردن اقداماتی برای سازگاری و کاهش اثرات ناشی از تغییرات اقلیم در حوضه دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،  علی ارواحی ضمن اشاره به لزوم سازگاری جوامع با مشکلات و شرایط نامساعد ناشی از تغییرات اقلیمی،  به موضوع تغییرات اقلیمی به عنوان یکی از مسائل به روز و قابل توجه از دیدگاه مدیریت منابع طبیعی و حفظ سرمایه‌های انسانی و مالی اشاره کرد.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران افزود: طرح حفاظت از تالاب های ایران در نظر دارد با همکاری‌های مستمر با نهادهای دست اندرکار برنامه‌ سازگاری با تغییر اقلیم درحوضه آبریز دریاچه ارومیه را تهیه و عملیاتی کند.

وی در ادامه از برگزاری نشستی مشترک با دفاتر تخصصی سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو به منظور برنامه‌ریزی انجام مطالعه و تهیه برنامه تغییر اقلیم و تبیین سازوکارهای اجرای آن خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست تغییر اقلیم در کنار بهره‌برداری ناپایدار از منابع آبی، تاثیرات قابل توجهی را طی سال‌های گذشته بر تراز آبی دریاچه ارومیه گذاشته است که همچنان شاهد اثرات اقتصادی – اجتماعی و زیست محیطی آن هستیم. از مجموعه این اثرات می توان به از دست رفتن تنوع زیستی، خشکسالی، بیکاری و مهاجرت اشاره کرد.

برهمین اساس، نیاز است راهکارهای سازگاری و کاهش اثرات تغییر اقلیم با هدف حفظ شرایط موجود و تسریع روند بهبود احیای دریاچه ارومیه شناسایی و اجرایی شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط دریایی