کد مطلب: 11432
  تاریخ انتشار:  1399/04/14 - 12:50


انقراض ۶۰ درصد گونه‌های ماهی‌ تا سال ۲۱۰۰!

بررسی جدید پژوهشگران آلمانی نشان می‌دهد که تغییرات اقلیمی می‌توانند به انقراض ۶۰ درصد گونه‌های ماهی تا سال ۲۱۰۰ منجر شوند.

بررسی جدید پژوهشگران آلمانی نشان می‌دهد که تغییرات اقلیمی می‌توانند به انقراض ۶۰ درصد گونه‌های ماهی تا سال ۲۱۰۰ منجر شوند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) و به نقل از فیوچریسم، پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که تغییرات اقلیمی می‌توانند گونه‌های بیشتری از ماهی‌ها را تهدید کنند که این تعداد، بسیار بیشتر از حد تصور پیشین ما است.

براساس این پژوهش، اگر میانگین دمای جهان تا پنج درصد سلسیوس افزایش یابد، یک کابوس جهانی در زمینه گرما پیش خواهد آمد و شاید ۶۰ درصد همه گونه‌های ماهی تا سال ۲۱۰۰ منقرض شوند.

پژوهش دیگری که تاثیر افزایش دمای آب را در جمعیت ماهی‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد، بر نحوه توانایی سازگاری ماهی‌های بالغ متمرکز شده است. دانشمندان با توجه به نتایج این پژوهش‌ انتظار داشتند که تنها پنج درصد ماهی‌ها به خاطر تغییر شرایط از بین بروند اما پژوهشگران در این پروژه جدید، لارو، جنین و سایر مراحل چرخه عمر ماهی را در نظر گرفته‌اند. ماهی در این مراحل، نسب به دمای بالا بسیار آسیب‌پذیرتر می‌شود.

"هانس اوتو پورتنر"(Hans-Otto Pörtner)، پژوهشگر موسسه "آلفرد وگنر"(Alfred Wegener) آلمان گفت: این پژوهش، به روشن شدن مرحله‌ای از زندگی می‌انجامد که تا حدود زیادی نادیده گرفته شده است.

نکته مثبت اینجاست که هنوز فاصله زیادی تا سال ۲۱۰۰ داریم و ممکن است تلاش‌های صورت گرفته در حوزه اقلیمی بتوانند بسیاری از گونه‌های ماهی را نجات دهند.

پورتنر افزود: موضوع این است که تغییراتی وجود خواهد داشت اما اگر ما به مدیریت تغییرات اقلیمی بپردازیم، می‌توانیم این تغییرات را محدود کنیم. ماهی‌ها برای تغذیه انسان بسیار مهم هستند؛ در نتیجه این پژوهش می‌تواند تاثیر مهمی بر اکوسیستم و محیط زیست طبیعی ما بگذارد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان